Název:
Řízení adaptačního procesu dětí předškolního věku při vstupu do základního vzdělávání, možné problémy a jejich prevence
Překlad názvu:
Proceedings of the adaptation process of preschool children on entry into primary education, possible problems and their prevention
Autoři:
Kapsiová, Ivana ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce bylo dokázat, že právní subjekty spojující v jedno základní školu a mateřskou školu, zajišťují lepší podmínky pro adaptaci dítěte na první třídu. Zároveň měl dokázat, že právní subjekty zřizované na vesnicích nebo v malých městských obvodech, mají lepší podmínky pro zajištění adaptace dítěte. Teoretická část je věnována výčtu faktorů, které adaptaci dětí ovlivňují, ať již z oblasti řízení, nebo z oblasti psychologie dítěte. Výzkumná část se soustřeďuje na výčet adaptačních problémů, které ovlivňují přechod dětí z mateřské školy do školy základní, a zároveň zkoumá podmínky, které vytvářejí ředitelé základních škol v souvislosti s řízením adaptačního procesu. Závěrečná část se věnuje vyhodnocení získaných dat a navrhuje způsoby řešení předcházení adaptačním problémům u dětí.The objective of the thesis was to prove that legal entities interconnecting primary school and kindergarten provide better conditions for adaptation of a child to the first grade. Further it aimed at proving that legal entities established in villages or in small urban districts have better conditions to ensure the child's adaptation. The theoretical part presents an overview of factors which influence the adaptation of children, both in terms of management and in terms of child psychology. The research part focuses on listing the adaptation problems which affect transition of children from kindergarten to primary school, and it also examines the conditions created by headmasters of primary schools in relation to management of the adaptation process. The final part deals with evaluation of the obtained data and proposes ways to solve prevention of adaptation problems in children.