Název:
Analýza vlivu politické situace ve světě na leteckou dopravu
Překlad názvu:
Political Situation in the World - Its Impact on Air Traffic
Autoři:
Šlehofer, Miroslav ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 9 ABSTRAKT Cílem této práce je analyzování vlivu politických událostí (11. září 2001 a války v Iráku v roce 2003) na leteckou dopravu. Události byly sledovány na regionální (národní) a globální (mezinárodní) řádovostní úrovni Spojených států. Pro naplnění cílů byly stanoveny hypotézy týkající se charakteru a průběhu poklesu poptávky, různého dopadu dle dané úrovně, souvislosti mezi vzdáleností a poklesem, a velikostních kategorií letišť ve Spojených státech. Datové zdroje představují statistiky BTS (počet odbavených cestujících). V práci je v rozšířené podobě aplikován postup Hättyho a Hollmeiera (2003). Na jeho základě je možné určit dlouhodobý a předpokládaný vývoj. Porovnáním reálných a očekávaných dat je získána odchylka. V práci je analyzována zejména kvalitativně, ale i kvantitativně. Hodnocení vybraných států USA a států světa je doprovázeno grafickými výstupy. Získané poznatky jsou shrnuty a okomentovány dopady 11. září 2001 a války v Iráku v roce 2003 na poptávku po letecké dopravě. klíčová slova: letecká doprava Spojených států, poptávka po letecké dopravě, 11. září 2001, válka v Iráku v roce 200310 ABSTRACT Political situation and its impact on air traffic is the aim of this study. Events (September 11, 2001 and Iraq war in 2003) were monitored on two different levels of the United States - regional (national) and global (international). For reaching the target there were established hypotheses concerning about character of decline of air traffic demand, different impacts, connection between distance and decline, and airport size categories. The data base is represented by statistics of BTS (number of check-in passengers). In the study is applied slightly modified methodical procedure of Hatty and Hollmeier (2003) which enables comparison of real and supposed development. From this comparison is calculated deviation of air traffic demand and is analyzed qualitatively (mainly) and quantitatively. The evaluation of chosen US and world states is accompanied by graphs. Gained results and findings are summed up and there are commented impacts of September 11 (2001) and Iraq war in 2003 on air traffic demand. key words: air traffic in the United States, air traffic demand, September 11 (2001), Iraq war in 2003