Original title:
Marketingový výzkum společenské odpovědnosti firem a možnosti její aplikace v oblasti zdraví a sportu
Translated title:
Corporate Social Responsibility: Marketing research and its application in health and sport
Authors:
Šafaříková, Martina ; Voráček, Josef (advisor) ; Čáslavová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název Marketingový výzkum společenské odpovědnosti firem a možnosti její aplikace v oblasti zdraví a sportu Cíl Prezentace výsledků marketingového výzkumu, vyhodnocení postojů středních a velkých firem působících v České republice ke společenské odpovědnosti, zhodnocení situace společenské odpovědnosti v ČR a doporučení firmám na základě výsledků z výzkumu. Metody dotazníkové šetření, sběr primárních dat Výsledky Bylo zjištěno, že společenská odpovědnost firem v České republice je na dobré úrovni, není však plně využit potenciál tohoto konceptu, s ohledem na znalost, přínosy a možnosti aplikace CSR. Aktivity společenské odpovědnosti vázané na zdraví a sport jsou obecně považovány za důležité a ve většině zkoumaných firem se v určité formě objevují. Klíčová slova společenská odpovědnost firem, marketingový výzkum, dotazníkové šetření, zdravý pohyb, zdravý životní styl, sportTitle Corporate Social Responsibility: Marketing research and its application in health and sport Objectives To present marketing research results, to assess Czech medium and large enterprises' approaches to corporate social responsibility, to evaluate a situation of CSR in the Czech Republic and to recommend some changes Methods questionnaire survey, primary data capture Results The level of corporate social responsibility in the Czech Republic is intermediate; nevertheless the potential of this concept remains underused in terms of knowledge, benefits and application options. Corporate social responsibility activities connected with health and sport are considered important and appear in majority of examined enterprises. Key words corporate social responsibility, marketing research, questionnaire survey, health, healthy lifestyle, sport
Keywords:
corporate social responsibility; health; healthy lifestyle; marketing research; questionnaire survey; sport; dotazníkové šetření; marketingový výzkum; společenská odpovědnost firem; sport; zdravý pohyb; zdravý životní styl
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/60777