Název:
Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce
Překlad názvu:
Stimulation of a person with physical and combined handicap: methods of use of Reflex locomotion
Autoři:
Bitman, Martin ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce AUTOR: Bc. Martin Bitman KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o metodě reflexní lokomoce a jejím vlivu na osoby s disabilitou. Teoretická část popisuje úvod do problematiky metody reflexní lokomoce - její definici, historii, indikaci, průběh terapie, vývojovou ontogenezi, terapeutický systém, zdůvodňuje příčiny neúspěchu terapie. Praktická část je zaměřena na využití metody reflexní lokomoce u osob s disabilitou. Obsahuje výzkum a hodnocení vlivu metody reflexní lokomoce na vybrané speciálně pedagogické složky u dětí raného a předškolního věku, a dokládá výsledky šetření týkajícího se informovanosti, přijímání metody a využití metody v domácím prostředí. Hlavním cílem je zjistit, zda má metoda reflexní lokomoce vliv na vybrané speciálně pedagogické metody - jemnou a hrubou motoriku, grafomotoriku a kresbu. KLÍČOVÁ SLOVA: metoda reflexní lokomoce, osoby s disabilitou, speciálně pedagogická diagnostikaTITLE: The stimulation of a person with physical and combined handicap: methods of use of Reflex locomotion AUTHOR: Bc. Martin Bitman DEPARTMENT: Katedra speciální pedagogiky SUPERVISOR: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRACT: This thesis deals with the method of reflex locomotion and its impact on people with disability. The theoretical part describes the introduction to methods of reflex locomotion - its definition, history, indication, the course of therapy, developmental ontogeny, the therapeutic system, justifies the reasons for the failure of therapy. The practical part is focused on the use of methods of reflex locomotion to people with disability. It includes research and impact assessment methods reflex locomotion on selected components of special education children early and preschool age, and shows the results of research on the awareness, adoption and use of methods at home. The main objective is to determine whether the method of reflex locomotion effects on selected special education methods - fine and gross motor skills, graphomotor and drawings. KEYWORDS: method of reflex locomotion, people with disability, special educational diagnostics
Klíčová slova:
metoda reflexní lokomoce; osoby s disabilitou; speciálně pedagogická diagnostika; method of reflex locomotion; people with disability; special educational diagnostics