Název:
Komparace nabídek pro partnery vybraných fotbalových klubů
Překlad názvu:
Comparison of proposals for sponsors in football clubs
Autoři:
Hák, Tomáš ; Ruda, Tomáš (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Komparace nabídek pro partnery vybraných fotbalových klubů Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je porovnat a vyhodnotit nabídkové listy u vybraných 8 fotbalových klubů. Důraz je kladen na zjištění nových trendů, které se objevují v nabídkových listech, které se odlišují od předchozích podob nabídkových listů, jak prezentuje starší literatura. Metody: Za stěžejní metodu aplikovanou v diplomové práci se považuje obsahová analýza. Doplňkově byla využita také analýza dokumentů a literární rešerše. Výsledky: Podle dostupných výsledků je patrné, že nejkvalitněji zpracovaný nabídkový list má fotbalový klub AC Sparta Praha. Nabízí na české poměry nadstandartní protislužby za sponzoring. Ostatní kluby nabídkový list mají mnohem méně propracovaný, ale rozdíly mezi nimi jsou minimální. Diplomová práce poukazuje na rostoucí trend v oblasti nových služeb pro partnery fotbalových klubů oproti monografii Čáslavové (2009). Bylo zjištěno, že v jednotlivých nabídkových listech se objevuje dalších 38 nových oblastí vztahující se k historii, umístění a úspěchům konkrétního fotbalového klubu. Klíčová slova: marketing sportu, sponzoring, reklama, nabídkové listy, fotbalTitle: Comparison of proposals for sponsors in football clubs Objectives: The main objective of this diploma thesis is to compare and evaluate the list of advertisement options at 8 selected football clubs. Emphasis is placed on finding new trends that appear in tender leaves that are different from previous forms of list of advertisement options, as presented earlier literature. Methods: As a crucial method applied in this diploma thesis is considered content analysis. Additionally it was used as an analysis of documents and literature review. Results: According to available results show that the highest quality of tender leaf has a football club AC Sparta Praha. It offers on the Czech situation deluxe return for sponsorship. Other clubs bid sheet are much less sophisticated, but the differences between them are minimal. Diploma thesis shows the growing trend of new services partner of football clubs compared Čáslavová monograph (2009). It was found that the individual invitations to sheets appears additional 38 new areas related to the history, location and success of a particular football club. Keywords: sport marketing, sponsorship, advertising, list of advertisement options, football
Klíčová slova:
fotbal; marketing sportu; nabídkové listy; reklama; sponzoring; advertising; football; list of advertisement options; sponsorship; sport marketing