Original title:
Motivace sester v intenzivní péči
Translated title:
Motivation of nurses in intensive care
Authors:
Kovandová, Martina ; Prošková, Eva (advisor) ; Vaňková, Milena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] A KLÍČOVÁ SLOVA Diplomová práce je zaměřena na motivaci sester v intenzivní péči a předkládá teoretickou a empirickou část. Cílem teoretické části je definovat pojem motivace z pohledu psychologie. Mimo jiné zahrnuje motivaci zaměstnanců ke kvalitní práci a v neposlední řadě vztah motivace sester a pracovní spokojenosti ve zdravotnictví. Práce též srovnává další výzkumy na výše popsané téma. V praktické části je zpracován kvantitativní výzkum za použití metody dotazníku. Výzkum je komparován s výzkumem, který je zaměřený na motivační prvky práce sestry. Na závěr jsou získaná data analyzována prostřednictvím statistických metod a hodnocena v závěrečné diskuzi. Klíčová slova: motivace, demotivace, management, pracovní spokojenost, sestra.AND KEY WORDS The thesis is focused on the motivation of nurses working in intensive care and presents theoretical and empirici part. The aim of the theoretical part is to define the concept of motivation from the perspective of psychology. Among other things, it includes motivation of employees to perform a quality work and last but not least, motivation and job satisfaction of nurses in health care. The work will also include examples of research on thist topic. Practical part inculdes quantitative research which is in form of questionnaire. This research is compared to other researches with focus on the motivational elements of nursing. In conclusion, the data are analyzed statisticaly and evaluated in the final discussion. Keywords: motivation, lack of motivation, management, job satisfaction, nurse.
Keywords:
job satisfaction; lack of motivation; management; motivation; nurse; demotivace; management; motivace; pracovní spokojenost; sestra
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/66799