Název:
Mediální manipulace na 1.st.ZŠ a obrana proti ní
Překlad názvu:
Media manipulation at primary school and defence against it
Autoři:
Čunková, Kateřina ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá manipulací zaměřenou na děti mladšího školního věku, především pak televizní reklamou a působením na dětského recipienta. V teoretické části jsou vymezeny pojmy manipulace, média a reklama, dále pak mediální výchova v současném kurikulu, v RVP a učebnicích pro 1. stupeň základních škol. Empirická část je rozdělena na metodický celek a výzkumný celek. V metodickém celku je popsán realizovaný projekt týkající se reklamního sdělení a obrany proti mediální manipulaci. Během projektu proběhlo pozorování, jehož výsledky jsou následně popsány ve výzkumné části. Dále je zařazeno dotazníkové šetření a jeho analýza. Poslední částí práce je návrh metodiky, kde jsou nastíněny strategie, s jejichž pomocí se lze manipulaci bránit.This diploma thesis engage in the manipulation aimed at primary school children, especially manipulation of commercial and its effect on the child recipient. The theoretical part of thesis defines terms manipulation, media and advertisement, as well as media education in the current curriculum, in the general educational program and in the textbooks for 1st primary schools. The empirical part of thesis is divided into the methodical unit and experimental unit. The methodical unit describes the implemented project for advertisement and defense against media manipulation. Observations took place during the project, the results of this observation are described in the experimental unit. It is included questionnaire survey and its analysis. The last part of this thesis is concept of methodics, which outlines strategies to help prevent the possible manipulation.
Klíčová slova:
asertivita; komunikace; manipulace; mediální výchova; mladší školní věk; média; reklama; advertising; assertiveness; communications; manipulation; media; media education; primary school children