Název:
Vliv televizní reklamy na hodnotový systém dětí mladšího školního věku
Překlad názvu:
The influence of television commercial on the value system of a children from primary school
Autoři:
Benet, Tomáš ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu televizní reklamy na hodnotový systém dětí mladšího školního věku v českém prostředí a v kontextu dnešní společnosti, která se vlivem infosféry a kyberkultury výrazně modifikuje. Vliv souvisí jak s nadměrným sledováním televize, tak i s využíváním ostatních digitálních video zařízení. Video reklama, zpravidla totožná s televizní, se zde objevuje také. Sledování televizního vysílání výrazně podporuje pasivní a konzumní životní styl. Proto je důležitá role rodičů, aby děti vedli k aktivitám a ke kritickému uvažování o jejich skutečných potřebách. Důležité je i pedagogické působení prostřednictvím mediální výchovy, která je stále opomíjena. Cílem práce je ověřit, zda a do jaké míry tento hodnotový systém prezentovaný reklamami děti přijímají za svůj, protože hodnotový systém člověka je směrodatný pro jeho vývoj.This bachelor thesis deals with the issue of the influence of commercial advertisement on the value system of children of younger school age in the Czech environment and in the context of society nowadays that is being significantly modified by the influence of infosphere and cyberculture. This impact relates both to an excessive TV watching and the use of other digital video equipment. This very frequently consists of the commercial advertisements which appear on TV as well. Watching TV strongly contributes to passive and consumerist lifestyle. Therefore, the role of parents is crucial because they can help children to do some activities and make them think critically about their real needs. Additionally, pedagogical action via media education, which has been still neglected, is essential. The aim of this thesis is to verify whether, and to what extent, children adopt this system of values presented by commercial advertising, as human value system is vital for one's development.
Klíčová slova:
děti mladšího školního věku; hodnotový systém; Televize; televizní reklama; vliv reklamy; vývoj dětí; children of younger school age; commercial advertisement; development of children; influence of advertising; system of values; Television