Název:
POHYBOVÉ DOVEDNOSTI DĚTÍ 5. TŘÍD A JEJICH POROVNÁNÍ NA VESNICÍCH A VE VELKÝCH MĚSTECH
Překlad názvu:
PHYSICAL SKILLS OF 5th CLASS -CHILDREN IN VILLAGES AND CITIES AND THEIR COMPARISION
Autoři:
Junková, Marie ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Černý, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce bylo zjistit úroveň pohybových dovedností dětí 5. tříd a srovnat tuto úroveň u dětí na základních školách na vesnicích a ve městech. Vzhledem k rozsáhlosti tématu byly pro výzkum zvoleny pouze dovednosti gymnastické. Gymnastické dovednosti byly vybrány na základě osnov tělesné výchovy pro 5. třídu základních škol. A to sice kotoul, kotoul vzad, stoj na rukou a přeskok. Testování probíhalo na vybraných základních školách v hodinách tělesné výchovy za pomoci učitelů. Děti byly klasifikovány pomocí hodnotících škál, které byly vytvořeny pro každou vybranou dovednost zvlášť. Bylo vytvořeno grafické zpracování výsledků, na základě kterých jsme výzkum vyhodnotili. Dále nás zajímalo, zda dětí, se zjevnou nadváhou je více v městských školách nebo ve školách na vesnici a do jaké míry tyto děti ovlivní celkové výsledky tohoto výzkumu.The goal of this bachelor's thesis was to determine the level of physical skills of children in 5th grade and to compare the level of skills of children in primary schools in villages and cities. Due to the vastness of the topic only gymnastic skills were chosen for the purpose of this research. The gymnastic skills were selected based on the curriculum of physical education for 5th grades of primary schools. The skills chosen were: somersault, somersault back, hand stand and vault. The testing was conducted at selected primary schools during classes of physical education with help from physical education teachers. Children were classified by rating scales; these rating scales were created separately for each physical skill. Graphic elaboration of the results was created to help evaluate the research. Furthermore we were interested whether there are more children with apparent overweight in primary schools in cities or in primary schools in villages. We also wanted to distinguish to what extent these children affected the results of the research.
Klíčová slova:
gymnastické dovednosti; Pohybové dovednosti; základní školy; škálování; gymnastic skills; Physical skills; primary schools; scaling