Název:
Stav znalostí a dovedností poskytování první pomoci na 1. stupni základní školy
Překlad názvu:
Level of knowledge and skills of first aid on primary school
Autoři:
Žáková, Věra ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Téma: Stav znalostí a dovedností poskytování první pomoci na 1. stupni základní školy Anotace: Cílem předkládané práce je zmapovat a porovnat úroveň znalostí poskytování první pomoci žáků 3. a 5. ročníku základní školy v Praze, na malém městě a na vesnici. Práce je koncipována do dvou hlavních částí, do části teoretické a praktické. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola definuje co je první pomoc a jaké jsou její druhy. Druhá kapitola je věnována linkám tísňového volání a základním složkám integrovaného záchranného systému. Třetí kapitola mapuje zdroje informací, kde se žáci mladšího školního věku mohou o první pomoci dozvědět. Čtvrtá kapitola se zabývá modelovými postupy první pomoci ve vybraných oblastech. V úvodu praktické části jsou stanoveny hypotézy pro daný výzkum a specifikovány metody práce. Samotný výzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření. V rámci zvoleného postupu bylo prvním krokem zmapovat úroveň znalostí o poskytování první pomoci ve 3. a 5. třídách na vybraných základních školách. Při tvorbě dotazníku byly selektivně upřednostněny situace, ve kterých se děti mohou reálně vyskytnout a být jediným zachráncem na blízku. Na základě zjištěných informací byl posléze navržen doškolovací program první pomoci pro tuto věkovou kategorii. S odstupem času došlo k ověření...Topic: Level of knowledge and skills of first aid on primary school. Abstract: This thesis aims to examine and compare the first aid level of knowledge of pupils, focusing the 3th & 5th classes on primary schools in Prague, in a small town and in a village. The work is divided into two main parts, to the theoretical and practical one. The theoretical part consists of four chapters. The first chapter defines what first aid is and what its types are. The second charter covers emergency lines and basic components of the Integrated Rescue System. The third chapter maps the sources of information, where pupils at primary school can learn about first aid. The fourth chapter deals with the model emergency procedures in selected areas. In the introduction of practical part are research hypotheses and methods specified. The research itself was made by questionnaire. The chosen procedure was a first step to map the level of knowledge of first aid. When developing the questionnaire there were given situations in which children can actually occur and be the only savior at hand. Based on the information collected, the training program for this age category was set. After some time period, the effectiveness of training program was verified and the level of knowledge for pupils in Prague, in a small town and village was...
Klíčová slova:
1.stupeň ZŠ; dotazníkové šetření; První pomoc; tísňové linky; emergency lines; First aid; primary schools; questionnaire survey