Název:
Tělesná zdatnost a pohybová aktivita studentů učitelství na Pedf UK v Praze. Porovnání prvních ročníků oborů TVS a Učitelství pro 1. st. ZŠ
Překlad názvu:
Physical Fitness and Physical Activity for Teacher Students of the Pedf UK in Prague. Comparison of first-year students of Physical Education and Sport and of Teacher Training for the 1. st. Elementary School
Autoři:
Dobis, Jan ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tělesná zdatnost a pohybová aktivita studentů učitelství Pedf UK v Praze V práci se věnujeme problematice tělesné zdatnosti a pohybové aktivity. Teoretická část zejména objasňuje základní pojmy pohyb a pohybová aktivita. Zvláštní zřetel věnujeme definování tělesné zdatnosti, jejím komponentám, jejich významu, sledování, testování a měření. Pojem pohybová aktivita podrobně rozpracováváme, zejména jeho souvislost s tělesnou zdatností a zdravím. Hlavním cílem práce je porovnat tělesnou zdatnost a pohybovou aktivitu prvního ročníku prezenčních studentů programu Specializace v pedagogice, oboru Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání a studentů prvního ročníku oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. K porovnání tělesné zdatnosti užíváme modifikovanou baterii testů UNIFITTEST 6-60. Pohybovou aktivitu studentů zkoumáme užitím dotazníku IPAQ. Projekt testování a dotazovacího šetření je předmětem praktické části, která seznámí s jeho návrhem, provedením a závěry. Klíčová slova IPAQ, pohyb, pohybová aktivita, UNIFITTEST 6-60, tělesná zdatnost, zdravíPhysical fitness and physical activity for teacher students at Pedf UK This work describes the issues of physical fitness and physical activity. The teoretical part clarifies the basic concepts movement, physical fitness in global. Special attention will be paid to the definition of physical fitness - its components, significance, monitoring, testing, and measurement. Physical activity and its relationship to physical fitness and health are also elaborated in detail. The main objective of this work is to compare the physical fitness and physical activity of the full-time students of Specialization in Pedagogy, the field of Physical Education and Sport, with a focus on education, and students of Teacher Training for the 1. st. elementary school. The set of tests UNIFITTEST 6-60 is used as a comparison to their physical fitness. Physical activity of the students is assessed using the IPAQ questionnaire. The project of testing and investigation is the subject of the practical part, which introduces proposals, implementations and findings. Keywords IPAQ, movement, physical activity, UNIFITTEST 6-60, physical fitness, health
Klíčová slova:
IPAQ; pohyb; pohybová aktivita; tělesná zdatnost; UNIFITTEST 6-60; zdraví; health; IPAQ; movement; physical activity; physical fitness; UNIFITTEST 6-60