Název:
Komparace marketingových koncepcí basketbalových klubů ČEZ Basketball Nymburk a BC Žalgiris Kaunas
Překlad názvu:
Comparison of marketing concepts of basketball clubs ČEZ Baketball Nymburk and BC Žalgiris Kaunas
Autoři:
Nachtigalová, Petra ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Komparace marketingových koncepcí basketbalových klubů ČEZ Basketball Nymburk a BC Žalgiris Kaunas Cíle: Cílem práce je analýza stávajících marketingových koncepcí basketbalových klubů ČEZ Basketball Nymburk a BC Žalgiris Kaunas s ohledem na cílové skupiny, marketingové cíle, specifika sportovní reklamy a vhodnost jednotlivých částí marketingového mixu a jejich následná komparace. Na základě porovnání vytvoří návrhy pro zlepšení či změny stávajících marketingových koncepcí. Metody: Hlavní metodou práce je popisná analýza, dále se využívá osobního dotazování a komparace. Ze získaných dat je vytvořena analýza SWOT. Výsledky: Práce ukázala, že marketingová koncepce dvou klubů na stejné úrovni v dané zemi se může velmi lišit. A to zejména na základě historie, tradice, popularity sportu, vnějšího prostředí a sportovních cílů. Z komparace vyplývá, že marketingová koncepce klubu BC Žalgiris Kaunas je propracovanější a na vyšší úrovni. Analýza ukázala směry pro možné změny a zlepšení marketingových koncepcí obou klubů. Klíčová slova: marketing, marketingová koncepce, marketingový mix, sportovní reklama, basketbalTitle: Comparison of marketing concepts of basketball clubs ČEZ Basketball Nymburk and BC Žalgiris Kaunas Objectives: The main objective of this work is to analyze current marketing concepts of basketball clubs ČEZ Basketball Nymburk and BC Žalgiris Kaunas as refers to the target group, promotion goals, specifics of sport advertising and eligibility of particular parts of marketing mix. Based on the comparison to make a concept of improvements and changes in existing marketing conceptions. Methods: The main method of this work is descriptive analysis; personal questioning and comparison are also used. SWOT analysis was made form gained data. Results: The thesis proved that marketing concept of two clubs at the same level in the country can differ a lot. Especially in term of history, tradition, popularity of sport, external environs and sport goals. The comparison showed that the marketing concept of BC Žalgiris Kaunas is more sophisticated and on higher level. Possibilities of change and improvements in marketing concepts of both clubs resulted from the analysis. Key words: marketing, marketing concept, marketing mix, sport advertising, basketball
Klíčová slova:
basketbal; Marketing; marketingová koncepce; marketingový mix; sportovní reklama; basketball; Marketing; marketing conception; marketing mix; sport advertising