Název:
Hodnocení běžecké lokomoce u žáků mladšího školního věku
Překlad názvu:
Evaluation of running by children young school age
Autoři:
Skoumal, Jaroslav ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Segeťová, Jarmila (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Hodnocení běžecké lokomoce u žáků mladšího školního věku Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjištění úrovně běžecké lokomoce a pedagogické hodnocení techniky běhu u dětí mladšího školního věku na základě předem určených kritérií. Při zpracování výsledků práce došlo k provedení komparace se studií Pojezdalové (1995). Metody: Vzhledem k charakteru diplomové práce jsem využil standardní pedagogické metody hodnocení, abych postihl individuální odlišnosti v běžecké technice záměrně vybraných souborů, které tvořily děti třetích a čtvrtých tříd základní školy. Digitální kamerou jsem pořídil videozáznam běhu vybrané skupiny dětí na vyměřeném letmém úseku. Kvalitativní analýzu techniky běhu jsem prováděl na počítači pomocí softwaru Dartfish, přičemž jsem využil digitalizaci pohybu, kterou tento program umožňuje. Deskripcí jsem diagnostikoval individuální rozdíly v provedení vybrané dovednosti a upozornil na nejvýraznější a nejčastější chyby v technice běhu u sledovaných dětí mladšího školního věku. Výsledky hodnocení jsem zapisoval do předem vytvořených kategorií a základním statistickým postupem jsem popsal četnost jednotlivých sledovaných jevů ve výsledkové části. Výsledky: Nejčastěji vyskytující se chybou ve sledovaném souboru je švih pažemi příliš nataženými. Z porovnání četností výskytu...Title: Evaluation of running by children young school age Objectives: The thesis aims to determine the level of running locomotion and the educational evaluation of techniques of running by children young school age on the basis of predetermined certain criteria. The results of the thesis were compared with the study of Pojezdalová (1995). Methods: Considering the thesis character I used the standard educational methods of evaluations to affect the individual differences in technique of running deliberately chosen files that consisted of children of third and fourth grade elementary school. I took a video of the running of selected group of children on a quick stretch by digital camera. I was processing a qualitative analysis of the technique of running on the computer by Dartfish software, whereas I used a digitizing of movement, which this program enables. I diagnosed the individual differences in the implementation of chosen skills and by description I pointed out the greatest and the most frequent faults in the technique of running in the monitored children young school age. I wrote the results of evaluation to the pre-created categories and I described the frequency of the individual monitored effects in the result part by basic statistical process. Results: The most frequent fault in the...
Klíčová slova:
běh; Hodnocení; mladší školní věk; Evaluation; pupils at primary school; running