Název:
Profesní kompetence učitele - Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace
Překlad názvu:
Professional competence of teachers in particular - Teachers' communication in terms of information, reporting, administration
Autoři:
Bártová, Ilona ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Profesní kompetence učitele. Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace. AUTOR: Ilona Bártová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá kompetencemi učitele, konkrétně komunikací, jak učitelé v profesním kontextu komunikují ve smyslu reportování, informování, administrace. Teoretická část pojednává o kompetencích učitele, o classroom managementu, jaký je vztah classroom managementu a school managementu. Podrobněji se věnuji jedné kompetenci učitele a tou je komunikace ve smyslu informování, reportování, administrace. Ve druhé části se píše o výzkumu. Jakou jsem použila metodu výzkumu, jak je výzkum realizován. Cílem výzkumu je analyzovat, zpřehlednit a popsat, jak učitelé komunikují uvnitř organizace i směrem ven ze školy. S kým nejčastěji, jakým způsobem, jaká jsou úskalí jejich komunikace. Přesněji řečeno, zmapování komunikace učitele ve smyslu informování, reportování a administrace. Výzkum byl deskriptivní, kvalitativní. Oslovila jsem 3 učitelky z mateřské školy a 3 učitelky ze základní školy. Proběhlo interview, kde paní učitelky nejprve sdělily, co si představují pod pojmem informování, reportování a administrace. Dále odpovídaly na otázky, které jsem měla připravené a ty jsem podle potřeby...TITLE: Professional competence of teachers in particular- Communications teachers'in terms of informing, reporting, administration AUTHOR: Ilona Bártová DEPARTMENT: Department of School Management SUPERVISOR: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRACT: The bachelor thesis deals with the competence of teachers, communication in particular, how teachers communicate in a professional context in terms of reporting, informing, administration. . The theoretical part deals with the competence of teachers, classroom management, what the relationship of classroom management and school management is. I deal with one teacher's competence in detail -mainly the communication in terms of informing, reporting, and administration. In the second part I write about the research and the method which was carried out. The aim of the research is to analyze, clarify, describe how teachers communicate within the organization and outside the school. Who do they communicate with most frequently, in which way, and what are the pitfalls of communication. More precisely it is about the teachers' communication mapping in terms of information, reporting and administration. The research was descriptive, qualitative. I contacted 3 kindergarten teachers and three primary school teachers. An interview took place during which the teachers stated what...
Klíčová slova:
administrace; classroom management; funkce komunikace; informování; kompetence; komunikace; management; profesní kompetence učitele; reportování; administration; classroom management; communication; communication functions; competence; informing; management; professional teacher competence; reporting