Original title:
Možnosti rozvíjení motivace současných žáků 1. stupně základní školy
Translated title:
Possibility of developing the motivation of current pupils in the 1.st grade of primary school
Authors:
Třasáková, Daniela ; Mazáčová, Nataša (advisor) ; Novotný, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Zpracování mé diplomové práce je zaměřeno na možnosti podpory motivace u žáků 1. stupně základní školy. Ve své teoretické části práce se zabývám obecně charakteristikou motivace žáka 1. stupně základní školy k učení. Podrobnější charakteristikou jednotlivých inovativních výukových strategií, které napomáhají ke zvyšování motivace žáka k učení, a jejich významem ve výuce. V praktické části se zabývám výzkumem s cílem zjistit, jak učitelé přemýšlí o motivaci žáků ve vztahu k využívání inovativních výukových strategií a jaké inovativní výukové strategie a přístupy ve výuce využívají. Výzkumné šetření je realizováno prostřednictvím dotazníku, který vyplní učitelé 1. stupně základní školy.Processing of my thesis is focused on the possibilities of support of the first grade scholars on primary school. In this theoretical part deals with the general characteristics of pupil motivation 1st grade of primary school learning. More detailed characteristics of individual innovative teaching strategies that help to increase pupils motivation for learning, and their importance in education. In the practical part deals with research to determine how teachers think about the motivation of students in relation to the use of innovative teaching strategies and identify innovative teaching strategies and approaches used in teaching. The survey is carried out through a questionnaire completed by the teachers of the first grade of primary school.
Keywords:
innovative approaches; methods; Motivation; pupil motivation for leraning; teaching strategies; inovativní přístupy; metody; motivace; motivace žáka k učení; výukové strategie
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/71821