Název:
Herní aktivity v rozvíjení prosociálního chování a cítění dětí v mateřské škole
Překlad názvu:
Play activities for development of prosocial behaviour and perception of children in kindergartens
Autoři:
Maršánová, Jindřiška ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Herní aktivity jsou v mateřské škole klíčovou metodou pro všestranný rozvoj dítěte ve věku od tří do šesti let. V osobnostně orientované výchově je volná, navozovaná i didaktická hra východiskem pro rozvoj prosociálního chování a cítění dětí. V teoretické části je rozkryt význam uvedených typů her v rámci věkových zvláštností dětí se zaměřením na rozvoj prosociálního chování a cítění dětí. Pojednává o úloze učitelky a významu klimatu školy v socializačním působení na dětskou skupinu v mateřské škole . Praktická část ověřuje možnosti her s prosociálními cíli a vliv jejich systematického zařazování na rozvoj prosociálního chování a cítění dětí ve vybraných třídách. Mapuje typické problémové situace, které vznikají při hraní těchto her a zachycuje modely jejich řešení.Play activities in kindergartens are the key method for general development of a child between tree and six years of age. In personality-orientated education the free, induced and didactic play is the starting point for the development of children's prosocial behaviour and perception. In the theoretical part the meanings of the play types are explained with regards to age specifications focusing on the development of children's prosocial behaviour and perception. The practical part verifies the possibilities of plays with prosocial targets and their influence on prosocial behaviour and perception of children in selected classed. It surveys typical problem situations which arise while playing and shows the models of their solution.
Klíčová slova:
didaktická hra; děti předškolního věku; hry s prosociálními cíli; navozovaná hra; prosociální chování a cítění dětí; Volná hra; didactic play; Free play; induced play; plays with prosocial targets; pre-school children; prosocial behaviour and perception of children