Název:
Obraz islámu v českých médiích
Překlad názvu:
The image of Islam in Czech massmedia
Autoři:
Nováková, Eliška ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je analýza mediálních reprezentací islámu v českých médiích za pomocí kvantitativní analýzy mediálního obsahu a kvalitativní analýzy mediálních obrazů a korespondence obrazů s mluveným textem. V teoretické části této práce jsou popsána základní východiska islámu, jeho vztah k západnímu světu a postavení v České republice. Dále se tato část zabývá základními poznatky sociologie médií, které se týkají problematiky mediálních reprezentací. Z těchto poznatků bude vycházeno při výzkumu.The objective of this paper is to analyse media representations of Islam in the Czech media using quantitative analysis and qualitative content analysis of media images as well as the correspondence between images and spoken text. The theoretical part of this paper describes the fundamental basis of Islam, its relationship to the Western world and its position in the Czech Republic. Furthermore, the given section debates the founding knowledge posessed by the sociology of media in relation to the issue of media representation. The findings will provide the basis for follow-up research.
Klíčová slova:
analýza; islám; korespondence; média; obraz; analysis; correspondence; image; Islam; media