Original title:
Církevní gymnázia a kurikulární reforma v ČR
Translated title:
Catholic High School and the new reform of curricula in the Czech Rep.
Authors:
Dostál, Filip ; Kuźniar, Mariusz (advisor) ; Dřímal, Ludvík (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá teorií kurikula a vzdělávacími cíli katolické střední školy v souvislosti se zaváděním Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia v ČR. Rozvíjí teorii christocentrického kurikula podle dokumentů II. Vatikánského koncilu a Kongregace pro náboženskou výchovu. Tímto pohledem analyzuje školní vzdělávací programy čtrnácti katolických gymnázií v České republice.Catholic High School and the new Curriculum in the Czech Republic Dissertation purses theory of curicculum and aim of education in catholic secondary school in context of process of introduction of Framevork Education Programme for Secondary General Education in the Czech Republic. Dissertation evolves theory of christocentrical curriculum according to documents of Secound Vatican Council and Congregation for Catholic Education. From this point of view are analyzed School Education Programmes of fourteen Secondary Schools founded by Catholic Church in the Czech Republic.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/59280