Název:
Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením
Překlad názvu:
Forms and procedures for implementation of the education of hearing disabled children and pupils
Autoři:
Soukupová, Lenka ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV PRÁCE: Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením. AUTOR: Lenka Soukupová, DiS. KATEDRA: Speciální pedagogika VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Eva Mrkosová, CSc. ABSTRAKT: Ve své práci jsem se zaměřila na problematiku sluchově postižených dětí. Jaké metody práce se využívají při jejich vzdělávání. V teoretické části popisuji sluchový analyzátor, klasifikaci sluchových poruch a vad, možnosti vyšetření sluchu u takto postižených jedinců, jaké existují kompenzační pomůcky pro sluchově postižené - různé typy sluchadel, kochleární implantát… Dále se zabývám řečovou výchovou sluchově postižených dětí - jak by měla matka se sluchově postiženým dítětem komunikovat a stimulovat ho ke komunikaci, jaké komunikační techniky užívají sluchově postižení lidé. V praktické části se zabývám tím, jak pedagogové pracují se sluchově postiženými dětmi, jaké metody a formy práce ve výuce používají a jak na ně děti reagují. KLÍČOVÁ SLOVA: - dítě se sluchovým postižením, kompenzační pomůcky - sluchadla, kochleární implantát, řečová výchova, komunikační technikyTITLE: Forms and procedures for implementation of the education of hearing disabled children and pupils AUTHOR: Lenka Soukupová, DiS. DEPARTMENT: Special Education SUPERVISOR: PhDr. Eva Mrkosová, CSc. ABSTRACT: My graduation work is focused on hearing disabled children. I describe the methods we can use for education of these children. In the theoretical part I describe the organ of hearing, degrees of hearing failures and defects, some explorations, which can be used for hearing disabled people, some compensation instruments for them like various types of hearing aid, cochlear implantation… Then I describe speech upbringing of hearing disabled children, the way of communication between mother with her child and the communicative technics which are used by hearing disabled people. In the practical part I describe how teachers work with these children, which methods and forms of education they use it and what are children's reactions. KEYWORDS: - hearing disabled children, compensation instruments - hearing aid, cochlear implantation, speech upbringing, communicative technics
Klíčová slova:
dítě se sluchovým postižením,kompenzační pomůcky - sluchadla; kochleární implantát; komunikační techniky; řečová výchova; cochlear implantation; communicative technics; compensation instruments - hearing aid; hearing disabled children; speech upbringing