Název:
Dítě a kůň : využití metody AAA pro podporu osobnosti
Překlad názvu:
Child and horse : Animal Assisted activities for personal skills
Autoři:
Jiráková, Vladana ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Teoretická část bakalářské práce vymezuje uplatnění metody AAA (Animal Assisted Activities) v animoterapii a její použití v rámci hiporehabilitace. Stručně seznamuje s metodikou a klientelou aktivit s využitím koní (AVK) a představuje možný přínos humánně- animálních interakcí pro rozvoj osobnosti dítěte. Dále jsou zde stručně představeny rizikové faktory doprovázející vývoj dítěte. Praktická část předkládá výsledky kvalitativního výzkumu zpracovaného na vzorku dětí navštěvujících soukromou jezdeckou stáj. Výzkum byl uskutečněn na základě zápisků z pozorování a rozhovorů s členy stáje pomocí zakotvené teorie a snaží se objasnit, jakým způsobem dochází při kontaktu s koněm k vývoji psychických a fyzických dovedností dítěte.The theoretical part of the bachelor thesis defines the place of the AAA method in animotherapy and its use within hippotherapy. This part briefly presents the methodology and the range of clients of the Equine Assisted Activities (EAA). Moreover, human-animal interactions are introduced in terms of being an advantage for the personal development of a child. Additionally, risk factors related to child development are mentioned in this section. The results of the qualitative research, made up of a sample of children attending the private stable, is submitted in the practical part of the thesis. The research was based upon logs of observations and interviews with members of the stable using grounded theory. The purpose of the research is to demonstrate how contact with horses can help the mental and physical skills development of a child.
Klíčová slova:
aktivity s využitím koní (AVK); aktivity s využitím zvířat (AAA); Animoterapie; hiporehabilitace; humánně-animální interakce; jezdectví; kvalitativní výzkum; vývoj osobnosti dítěte; zakotvená teorie; Animal Assisted Activities (AAA); Animotherapy; child's personality development; Equine Assisted Activities (EAA); grounded theory; Hippotherapy; horseback riding; human-animal interaction; qualitative research