Název:
Vyučování pod širým nebem na 1. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Outdoor education on primary school
Autoři:
Zmátlo, Daniel ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce hledá možnosti pro tvorbu a úpravy školních zahrad, které by zvýšily jejich výchovně-vzdělávací potenciál. Opírá se o argumenty, podporující dosahování očekávaných výstupů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání právě v prostředí zahrad. Prezentované možnosti dělí podle převládajícího účelu na 3 kategorie: prvky s převládající funkcí naučnou, herní a pracovní. Vlastní výzkum se zabývá současným výchovně-vzdělávacím potenciálem školních zahrad ve vybraných běžných školách v okresech Rakovník, Louny a Kladno. V rámci vlastního výzkumu je kromě výměry zahrady zjišťováno, které naučné, herní nebo pracovní prvky se na zahradě vyskytují a jsou aktivně využívány. Druhá část výzkumné části má za cíl odpovědět na stejné otázky u škol, které svou školní zahradu několik let aktivně budují.This diploma thesis searches opportunities for foundations and inovations of schoolyards, which improve their education potencial. It draws on arguments for achieving the goals of primary education at schoolyards. Presented options are kategorized to three groupes by their primary function: to learn, to play, to work. This research deals with current stage of education potencial of schoolyards at chosen ordinary schools in Rakovník, Louny and Kladno districts. It focuses on schoolyards area and main ways of improving the education potencial of schoolyards. The second part of research finds answers on the same questions at schools which their schoolyards for outdoor learning some years actively construct.
Klíčová slova:
hra; permakultura; pozorování; přírodní učebna; přírodní zahrada; vyučování; Školní zahrada; živá zahrada; live garden; natural classroom; natural garden; observing; permaculture; playing; Schoolyards; teaching