Název:
Diagnostika školní zralosti
Překlad názvu:
School adulthood diagnostics
Autoři:
Fuchsová, Romana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diagnostika školní zralosti Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na problematiku školní zralosti a její diagnostiku u dětí v předškolním věku. V teoretické části jsou obsaženy základní informace o vývoji dítěte v předškolním věku a současném pojetí předškolního vzdělávání, dále jsou zde definovány pojmy školní zralost, školní připravenost, odklad povinné školní docházky, dílčí funkce a deficity dílčích funkcí. Popsány jsou také možnosti diagnostiky funkcí podmiňujících úspěšné osvojení školních dovedností. Zmíněn je též zápis dítěte do základní školy. Cílem empirické části je zjistit, zda je možné pravidelnou stimulací vybraných dílčích funkcí u dětí v předškolním věku přispět k vyzrání těchto funkcí a zvýšit tak šanci na úspěšné osvojování školních dovedností. Výzkumné šetření jsem zrealizovala ve dvou mateřských školách v Praze prostřednictvím čtyř diagnostických testů zaměřených na vybrané dílčí funkce.School adulthood diagnostics Abstract: This thesis is devoted to the topic school adulthood and its diagnostics by the children in the pre-school age. In the theoretic part there are included basic information about the ontogeny of a child in the pre-school age and contemporary conception of pre-school aducation. There are explained the expressions school adulthood, school preparedness, postponement of obligatory shool attandance, partial functions and shortages of these functions here as well. There are also described the possibilities how to diagnose the functions that are neccessary for the sucessfull acquirement of school skills. You can find the information about the enrolment of a child to the basic school too. The aim for the empiric part is to find out if it is possible to contribute to the improvement of the choosen partial functions by the aid of their regular stimulation by the pre-school children and in this way to increase a change for the successful acquirement of school skills. I had made my exploration through four diagnostic tests focused on the choosen partial functions in two kindergartens in Prague.
Klíčová slova:
deficity dílčích funkcí; Klíčová slova Předškolní vzdělávání; odklad školní docházky; pedagogicko - psychologická diagnostika; povinná školní docházka; předškolní věk; reedukace; stimulace; školní připravenost; školní zralost; Key words Pre-school aducation; obligatory school attendance; pedagogical - psychological diagnostics; postponement of obligatory shool attandance; pre-school age; readucation; school adutltood; school preparedness; shortages of partial functions; stimulation