Název:
Etiketizace a schématická typizace v mateřské škole
Překlad názvu:
Labelling and schematic typing in kindegarten
Autoři:
Divišová, Simona ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Podaná, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem "Etiketizace a schématická typizace v mateřské škole" se věnuje zmapování těchto fenoménů v prostředí mateřské školy v Rudníku. V teoretické části práce jsou postupně představována jednotlivá východiska, tedy koncepce etiketizace, psychologické poznatky o předškolním věku, vybrané teorie vycházející ze sociální psychologie jako percepčně postojová orientace učitele a schématická typizace. Empirická část je založena na pozorování, které proběhlo v mateřské škole v Rudníku a to v září roku 2010 a v září roku 2011 a dvou polostrukturovaných rozhovorech. Empirická část se věnuje problematice kázně a formám etiketizace a schématické typizace v prostředí mateřské školy v Rudníku. Klíčová slova: etiketizace, schématická typizace, školní kázeň, mateřská škola, sociologieThe aim of the thesis "Labeling and schematic typing in kindergarten " is to cover these phenomena in the nursery school environment in Rudnik. In the theoretical part of the thesis are presented various bases, such as labeling theory, psychological knowledge of pre-school age, selected theories based on social psychology, such as teachers'perceptual and attitudinal orientation or schematic typing. The empirical part of this thesis is divided into two sections - observation (which took place in a kindergarten in Rudnik in September 2010 and September 2011) and two semi-structured interviews. The empirical part is devoted to issues of discipline and forms of labeling and schematic typing in the kindergarten environment in Rudnik. Keywords: Labelling, schematic typing, school discipline, kindergarten, sociology
Klíčová slova:
etiketizace; mateřská škola; schématická typizace; sociologie; školní kázeň; kindergarten; Labelling; schematic typing; school discipline; sociology