Original title:
Možnosti a meze práce s motivací u žáků se syndromem ADHD a ADD na prvním stupni ZŠ
Translated title:
Possibilities and limits of work with motivation of pupils with ADHD and ADD syndrome at first degree of primary school
Authors:
Dvořáková, Michaela ; Mazáčová, Nataša (advisor) ; Horská, Petra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem Možnosti a meze práce s motivací u žáků se syndromem ADHD a ADD na prvním stupni ZŠ se specializuje na hledání efektivní motivace u zmíněných žáků. V teoretické části diplomové práce budou vymezeny pojmy motivace, syndrom ADHD a ADD, vyučovací metoda, organizační forma, hodnocení, vztah učitele a žáka. Dále bude provedena dílčí analýza jednotlivých pojmů a vztahů mezi nimi. Zpracovaná teoretická východiska budou zohledněna v empirické části. Cílem empirické části bude vypozorovat efektivní způsob motivace žáků se syndromem ADHD a ADD integrovaných v běžné třídě na prvním stupni základní školy. Z výzkumných metod bude použito přímé a zúčastněné pozorování, kazuistika, analýza prací žáků. Klíčová slova: motivace, ADHD, ADD, vyučovací metoda, organizační forma, hodnocení, vztah učitele a žákaThe thesis titled Possibilities and limits of work with motivation of pupils with ADHD and ADD syndrome at first degree of primary school specializes in finding effective motivation of these pupils. In the theoretical part of the thesis will be defined notions of motivation, ADHD and ADD, teaching methods, organizational forms, evaluating the relationship between teacher and pupil. It will also be a sub-analysis of individual concepts and relationships between them. Processed theoretical background will be taken into account in the practical part. The practical part will pick out the most effective way of motivating pupils with ADD and ADHD syndrome integrated in the regular classroom at primary school. The research methods will be used direct and participant observation, case study, analysis of pupils' projects. Key words: motivation, ADHD, ADD, teaching methods, organizational forms, assessment, teacher-pupil relationship
Keywords:
ADD; ADHD; assessment; motivation; organizational forms; teacher-pupil relationship; teaching methods; ADD; ADHD; hodnocení; motivace; organizační forma; vyučovací metoda; vztah učitele a žáka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/71040