Název:
Zapojení neslyšících dětí do volnočasových aktivit: sonda do aktuální situace v ČR
Překlad názvu:
Involvement of deaf children in leisure activities: a probe into the current situation in the Czech Republic
Autoři:
Schmidtová, Julie ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Sedláčková Půlpánová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Většina dosavadních českých prací pojednávajících o vzdělávání neslyšících dětí soustředí svou pozornost na tzv. školní vzdělávání probíhající ve škole, opomíjí však vzdělávání mimoškolní neboli volnočasové. Přitom právě "volnočasové aktivity" mají na život dětí - neslyšící děti nevyjímaje - nesporně významný vliv. Bakalářská práce se úzce zaměřuje na zapojení neslyšících dětí do volnočasových aktivit v základních uměleckých školách, v domech dětí a mládeže a v oddílech organizace Junáka - českého skauta, z. s. Cílem této práce je zmapovat účast neslyšících dětí na volnočasových a vzdělávacích aktivitách výše uvedených institucích v letech 2017-2020, zjistit, zdali jsou využívána podpůrná opatření a popsat jaké vlivy, ať už subjektivní nebo objektivní, zapojení neslyšících dětí do činnosti sledovaných "volnočasových center" ovlivňují. Klíčová slova dům dětí a mládeže, Junák - český skaut, z. s., kultura Neslyšících, neslyšící děti, podpůrná opatření, volnočasové aktivity, volný čas, zájmové vzdělávání, základní umělecká škola, základní umělecké vzděláváníMost of the current Czech theseses dealing with the education of deaf children focus their attention on the so-called school Education, taking place at school, but they neglect out-of- school or leisure education. At the same time, it is the "leisure activities" that undoubtedly have a significant impact on children's lives - including deaf children. The bachelor thesis is closely focused on the involvement of deaf children in leisure activities in elementary art schools, youth centres and units of the organization Junák - Czech Scout. The aim of this thesis is to chart the participation of deaf children in leisure and educational activities during 2017-2020, to find out whether support provisions are used and to describe what influences, whether subjective or objective, affect the involvement of deaf children in the activities of the monitored "leisure centers". Key words Youth centre, Scout, Deaf culture, deaf children, support provision, leisure activities, leisure time, hobby education, Elementary art school, elementary art education
Klíčová slova:
dům dětí a mládeže|identita Neslyšících|Junák - Český skaut|kultura Neslyšících|neslyšící děti|podpůrná opatření|volnočasové aktivity|základní umělecká škola; Youth centre|Deaf identity|Scout|Deaf culture|deaf children|support provision|leisure activities|Elementary art school