Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika komunikace Neslyšících na Facebooku
Jechová, Lenka ; Vinš, Ondřej (vedoucí práce) ; Sedláčková Půlpánová, Lucie (oponent)
Zabýváme se specifiky komunikace neslyšících na sociální síti Facebook. V teoretické části shrnujeme specifika sociálních sítí a specifika komunikace na nich z pohledu psychosociálního i lingvistického. Samotný výzkum probíhal ve skupině Koronavirus pro neslyšící v ČR na sociální síti Facebook, omezili jsme se na časové období září 2020 až únor 2021. Výzkum sestával z celkového kvalitativního průzkumu specifik komunikace neslyšících v příspěvcích a komentářích, a z ověření čtyř hypotéz. Ty se týkaly formy a témat příspěvků, míry zastoupení vizuálních prvků v komentářích a výskytu humorných příspěvků. Potvrdilo se nám, že nejčastější formou příspěvku bylo video v českém znakovém jazyce a že z celkových 11 rozeznaných témat se příspěvky nejčastěji týkaly pandemických vyhlášek a nařízení. Naopak u míry zastoupení vizuálních prvků jsme zjistili, že převažuje textová forma komentářů. Mezi příspěvky jsme identifikovali 6 humorných, které jsme detailněji rozebrali. Nakonec jsme rozebrali odchylky textů neslyšících od kodifikované češtiny a porovnali jsme je s prací Šebkové, která se tímto tématem zabývala v roce 2008.
Zapojení neslyšících dětí do volnočasových aktivit: sonda do aktuální situace v ČR
Schmidtová, Julie ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Sedláčková Půlpánová, Lucie (oponent)
Většina dosavadních českých prací pojednávajících o vzdělávání neslyšících dětí soustředí svou pozornost na tzv. školní vzdělávání probíhající ve škole, opomíjí však vzdělávání mimoškolní neboli volnočasové. Přitom právě "volnočasové aktivity" mají na život dětí - neslyšící děti nevyjímaje - nesporně významný vliv. Bakalářská práce se úzce zaměřuje na zapojení neslyšících dětí do volnočasových aktivit v základních uměleckých školách, v domech dětí a mládeže a v oddílech organizace Junáka - českého skauta, z. s. Cílem této práce je zmapovat účast neslyšících dětí na volnočasových a vzdělávacích aktivitách výše uvedených institucích v letech 2017-2020, zjistit, zdali jsou využívána podpůrná opatření a popsat jaké vlivy, ať už subjektivní nebo objektivní, zapojení neslyšících dětí do činnosti sledovaných "volnočasových center" ovlivňují. Klíčová slova dům dětí a mládeže, Junák - český skaut, z. s., kultura Neslyšících, neslyšící děti, podpůrná opatření, volnočasové aktivity, volný čas, zájmové vzdělávání, základní umělecká škola, základní umělecké vzdělávání

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.