Název:
Kde se potkávají hry a příběhy: Čtyři rámce významu v herním systému City of Mist
Překlad názvu:
Where Games and Stories Meet: Four Frames of Meaning in the City of Mist TTRPG System
Autoři:
Picková, Tereza ; Spalová, Barbora (vedoucí práce) ; Testa, Alessandro (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] . a. by the plurality of "worlds" the players operate in, and pertinent plurality of roles adopted frame analysis (see Fine 2002), describes three of these "worlds of meaning": the frame of the "the frame of the storytellers". Ad playing games resemble "storytelling events" (Georges 1969), and how this fact differentiates this genre from "classical" games. This framework broadens the understating of players d with the storyteller's agenda and expectations linked to this role. This unique form gaming world in the primary framework of the "real"Tento text se zaměřuje na zkoumání tzv. Stolových her "na hrdiny", které se vyznačují mimo jiné značnou imerzivitou, pluralitou "světů", ve kterých hráči operují a s tímto spjatou pluralitou rolí, které jsou těmito hráči adoptovány. Klasická studie této plurality publikovaná G. A. Finem inspirovaná prací E. Goffmana a jeho analýzou rámců (srov. Fine 2002) představuje tři z těchto "světů významu"; rámec lidí, rámec hráčů a rámec postav ve hře. Tato práce si klade za cíl rozšířit klasický model G. A. Fina, obohacením tohoto třístupňového modelu přidáním čtvrtého rámce nazvaného "rámec vypravěčů". Přidání rámce vypravěčů kazuje, do jaké míry se rolové hry podobají tzv. "příběhovým událostem" (Georges 1969), a jak je tato skutečnost odlišuje od klasických her, a staví je do unikátní pozice procesů kolaborativní narace. Rámec navíc přináší pochopení určitého chování hráčů, k vypravěčskou agendou a očekáváními spjatými s touto rolí. Tato jedinečná forma interakce je zkoumána z pohledu hry i z pohledu vypravěčství, přičemž předmětem analýzy je kromě momentů diskrepanc mezi čtyřmi světy významu také zvládání těc předcházení, a aplikace kompetencí získaných při hraní těchto her v mimo herních situacích v primárním rámci žitého světa.
Klíčová slova:
analýza rámců; City of Mist; kolaborativní vyprávění; mnohost světů významu; reflexivita; Stolní role-playové hry; storytelling event; vypravěčství; City of Mist; collaborative storytelling; frame analysis; multiplicity of worlds of meaning; reflexivity; storytelling; storytelling event; Table-top role-playing games