Název:
Politická komunikace českých populistických politiků
Překlad názvu:
Political Communication of Czech Populist Politicians
Autoři:
Voráček, Michal ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Guasti, Petra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se věnuje analýze politické komunikace českých populistických politiků v souvislosti s volbami do Poslanecké sněmovny v říjnu 2021. Jejím cílem je zmapovat komunikační aktivitu vybraných politických představitelů a porovnat, jakým způsobem využívají tito aktéři sociální sítě pro svou politickou komunikaci, jaký vliv má blízkost voleb na aktivitu a narativ jejich komunikační strategie, jakým tématům se ve svých sděleních nejčastěji věnují a do jaké míry využívají prvků populismu a personalizace. Teoretická část se zaměřuje na definici a genezi termínu populismus se zvláštním akcentem na přístup ke studiu populismu jakožto komunikačního stylu. Dále je věnována pozornost politické komunikaci v souvislosti s nástupem a rozmachem internetu a sociálních sítí, zejména pak tomu, jak této transformace komunikačního prostředí využívají političtí představitelé v rámci své politickou strategii. Praktická část pak formou obsahové analýzy zkoumá komunikační aktivitu tří vybraných populistických politiků (Andreje Babiše, Tomia Okamury, Roberta Šlachty) na Facebooku v předvolebním období, povolebním období a v období běžného politického boje, a to celkově po dobu šesti týdnů. Získaná data jsou následně analyzována a interpretována ve vztahu k dosavadnímu výzkumu.The diploma thesis is devoted to the analysis of the political communication of Czech populist politicians in the context of the elections to the Chamber of Deputies in October 2021. It aims to map the communication activity of selected political representatives and to compare how these politicians use social networks for their political communication, what influence the proximity of the elections has on the activity and narrative of their communication strategy, what topics they focus on the most in their posts and to what extent they use attributes of populism and personalization. The theoretical part focuses on the definition and genesis of the term populism with a special emphasis on the perception of populism as a communication style. Afterward, the thesis pursues the issue of political communication in the context of the emergence and spread of the Internet and social media, in particular how political leaders take advantage of this transformation of the communication environment in their political strategy. The analytical part of the thesis then examines the communication activity of three selected populist politicians (Andrej Babiš, Tomio Okamura, Robert Šlachta) on Facebook in the pre- election period, the post-election period and the period of ordinary political struggle, for a total of...
Klíčová slova:
Andrej Babiš; Facebook; internet; politická komunikace; populismus; Robert Šlachta; sociální sítě; Tomio Okamura; Andrej Babiš; Facebook; internet; political communication; populism; Robert Šlachta; social media; Tomio Okamura