Název:
Předškolní vzdělávání. Nerovné šance předškolních dětí na stejně kvalitní a dostupné vzdělávání a důsledky, které z toho plynou
Překlad názvu:
Preschool education. The unequally chance to the uniform quality and accessibility of preschool education and the consequences which result from
Autoři:
Rokosová, Hana ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce "Předškolní vzdělávání v České republice. Nerovné šance předškolních dětí na stejně kvalitní a dostupné vzdělávání a důsledky, které z toho plynou" analyzuje v rámci vzdělávací politiky a legislativy České republiky podmínky, ve kterých se realizuje předškolní vzdělávání a současně se zabývá hlavními aspekty, které přispívají k tvorbě nerovností v této oblasti. V průběhu analýzy tohoto problému bylo identifikováno šest problémových faktorů, které mají největší vliv na předškolní vzdělávání. Jedná se o regionální a prostorovou nedostupnost mateřských škol, rozdíl v hrazení za předškolní vzdělávání v mateřských školách, kvalitu pedagogů a počet dětí, o které se starají, nedostatky v kurikulu v předškolním vzdělávání, rozdílnou kvalitu mateřských škol a nedostatek informací v této oblasti. Aby se však tyto problémy mohly efektivně řešit, je nutné oblast předškolního vzdělávání lépe poznat.The study "Preschool education. The unequally chance to the uniform quality and accessibility of preschool education and the consequences which result from" analyze the conditions of preschool education in terms of education policy and legislation in the Czech republic. The study deal with aspects, which contribute to the inequality in this area. Within the analisis, the six main reasons for the preschool education were identified. In the concrete: Problem of regional inaccessibility of preschool institution, the discrepancy between payment in the preschool institutions, the quality of pedagogue and the nubmer of children, who care for, the problem of curriculum and the quality of preschool institutions. The lack of information on the area of preschool education is also problem. Firstly, the area of preschool education should be more identified to its solution.
Klíčová slova:
efekty předškolního vzdělávání; kvalita; Předškolní vzdělávání; rodina; rovnost; vzdělávání; výchova; education; equality; family; Preschool education; quality; the effects of preschool education; training