Název:
Spolupráce vysokých škol s podnikatelským sektorem v České republice
Překlad názvu:
Collaboration of higher education institutions with business sector i the Czech Republic
Autoři:
Škopová, Denisa ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se věnuje spolupráci vysokých škol a podnikatelského sektoru a na základě zahraničních zkušeností analyzuje situaci v České republice. V úvodu je spolupráce vymezena krátkým historickým exkurzem, teoretickými koncepty a popisem hlavních forem spolupráce, které jsou užívány v západní Evropě. Úvodní teoretická část pojednává i o různých aspektech spjatých se spoluprací, jako je navazování spolupráce, přínosy, překážky a rizika spolupráce. Z teoretické části vychází dvě analýzy zaměřující se na situaci v České republice. První je analýza spolupráce, která poukazuje na skutečnost, že vysoké koly nevytváří příliš příznivé prostředí pro spolupráci s podniky. Nicméně i přesto ke spolupráci v poměrně velké míře dochází. Školy jsou totiž motivovány ke spolupráci výhodami, z nichž největší roli hrají finanční prostředky, a většina zástupců vysokých škol se překvapivě domnívá, že spolupráce nepřináší žádná rizika a že ji nebrání žádné překážky. Analýza také vyvrátila dva předsudky související se spolupráce škol s podniky. Za prvé není pravda, že s podniky spolupracují pouze školy technicky zaměřené, a za druhé se nepotvrdila domněnka, že spolupráce probíhá především na neformální úrovni. Nicméně je pravdou, že spolupráci většinou navazují jednotliví akademičtí pracovníci. Druhá analýza, analýza...The thesis deals with collaboration between higher education institutions and entrepreneurial sector. Based on the experience from abroad it analyses the situation in the Czech Republic. In the beginning, the collaboration is outlined by a short history, theoretical concepts and description of its main forms used in Western Europe. The theoretical part also deals with advantages, obstacles and risks of collaboration. Building on the theoretical part the two conducted analyses describe the situation in the Czech Republic. The first one, the analysis of collaboration, points out the fact that higher education institutions do not generate favourable environment to collaboration with businesses. In spite of it collaboration occurs quite often. Institutions are motivated by various advantages of which financial incentives are of the greatest importance. A majority of higher education institutions representatives surprisingly believe that the collaboration entails no risks and no setbacks. The analysis also denies two prejudices related to collaboration. Firstly, not only technical higher education institutions collaborate with businesses, and secondly, collaboration does not predominantly take place in an informal form. Nonetheless, the fact that collaboration is usually established by individual...