Název:
Obsahový a vydavatelský koncept deníků zdarma: komparace Česká republika a Francie
Překlad názvu:
Content and publishing concept of free daily nexspaper:comparison Czech Republic and France
Autoři:
Kičmerová, Lada ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Obsahový a vydavatelský koncept deníků zdarma: komparace Česká republika a Francie" pojednává o bezplatných denících na českém a francouzském trhu. První část práce mapuje jednotlivé bezplatné tituly, které na obou trzích vychází a věnuje se také blíže společnosti Metro International a charakteristice francouzského trhu s tištěnými médii. Druhá část popisuje vydavatelský koncept bezplatných deníků se zaměřením na inzerci a inzerenty, vlastnictví a náklady deníků zdarma, stejně jako na čtenářskou obec, distribuční kanály a redakce těchto deníků. Třetí část je věnována obsahovému konceptu a shrnuje výsledky kvantitativní analýzy provedené na vzorcích výtisků českých a francouzských deníků zdarma. Středem zájmu této části jsou používané zdroje publikovaných textů, množství a rozsah článků, rubriky a témata, kterým se bezplatné tituly věnují stejně jako grafická úprava deníků. Čtvrtá část stručně nastiňuje poslední události na trhu s bezplatnými deníky a zamýšlí se nad možným vývojem do budoucna. Cílem práce je postihnout fenomén bezplatných zpravodajských deníků na obou trzích a shrnout jejich hlavní charakteristiky po vydavatelské i obsahové stránce.My thesis deals with free newspaper on the Czech and French market. I divided my work into three main parts. The first is a descriptive one: I present a list of free daily newspaper on both national markets with the stress on their capital cities and I give a brief characteristic of each title. I talk briefly about the company Metro International that was at the origin of the free newspaper concept and I also spend some time talking about the French press market that has many specifics in terms of journalistic traditions and market situation. In the second part of my thesis I concentrate on the publishing concept of a free newspaper. I write about advertizing, ownership and distribution channels, as well as target groups and editorial staff. Finally in the third main part of my work I discussed the content characteristics of free dailies. I used the results from my quantitative analysis as a source of information. I came to the conclusion that free newspaper use original texts as well as press agencies sources to fill their pages, that are colorful, highly structuralized and inspired by audiovisual media. In the final part of my thesis I summarize the evolution of the market with free dailies over the past few months and I discuss the possible future development. I came to the conclusion that both...
Klíčová slova:
Deníky; Francie; obsah; vydavatelství; zdarma; Česká republika; Czech Republic; France; free; Newspaper; publishing content