Název:
Mediální obraz Číny v českých denících v roce pořádání letních olympijských her 2008
Překlad názvu:
Media image of China in Czech daily newspapers in the year of holding the 2008 Summer Olympic Games
Autoři:
Janecká, Petra ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Mediální obraz Číny v českých denících v roce pořádání letních olympijských her 2008" si dává za cíl zachytit mediální obraz Číny v českém tisku reprezentovaném deníky MF Dnes, Právo a Hospodářské noviny. Zkoumaným obdobím je celý rok 2008, tedy rok, kdy se v Pekingu konaly XXIX. letní olympijské hry, a Čína se tak dostala do ještě v ětšího zájmu médií. Metodou práce je zkoumání vybraných článků za pomoci kvantitativní obsahové analýzy, jež se snaží odpovědět na otázky týkající se tematické agendy deníků ve spojitosti s Čínou, původnosti příspěvků, či celkového vyznění článků. V neposlední řadě analýza zohledňuje fenomén olympijských her a poměrně napjaté dění kolem nich, které taktéž přineslo svůj podíl článků a témat. Jelikož se jedná o trojici deníků s odlišnými čtenářskými profily, zaměřuje se analýza zároveň na rozdílnosti mezi nimi.Diploma thesis "Media image of China in Czech daily newspapers in the year of holding the 2008 Summer Olympic Games" tries to capture a media image of China in Czech daily newspapers represented by MF Dnes, Pravo and Hospodarske noviny. The analysed time period is the whole year 2008, the year of the Summer Olympic Games in Peking, when China got even into the biggest interest of media. The method of the diploma thesis is to examine chosen articles with quantitative content analysis which tries to answer the questions regarding the thematic agenda of the newspapers connected to China, originality of the stories or the positive or negative character of the articles in general. Last but not least the analysis takes into account the phenomenon of Olympic Games and the tense events around them which also brought its part of articles and topics. As the analysis deals with a trio of newspapers with various reader's profiles, it focuses on differences among them too.
Klíčová slova:
Hospodářské noviny; kvantitativní obsahová analýza; mediální obraz; MF Dnes; olympijské hry; Právo; Čína; český denní tisk; China; Czech daily newspapers; Hospodarske noviny; media image; MF Dnes; olympic games; Pravo; quantitative content analysis