Název:
Audiovizuální reprezentace loot boxů ve videohrách
Překlad názvu:
Audio-visual representation in loot box mechanies in video games
Autoři:
Torres, Christopher ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá vizuálním a zvukovým ztvárněním procesu otevírání loot boxů ve vybraných videohrách z pohledu sémiotiky. Teoretická část se zabývá historií dodatečné monetizace na herním trhu, konceptem loot boxu a naukou sémiotiky. Kvůli rostoucím nákladům na vývoj her a zvyšujícím se očekáváním investorů velkých firem se herní nakladatelství snaží získat další zdroje příjmů. Dodatečná monetizace ve formě in-game obchodů je proto rostoucím trendem a loot boxy je často doprovází. Představují formu gamifikace nákupu virtuálních předmětů skrze náhodnou šanci získat předměty nižší i vyšší ceny, než je původní vklad. Jejich časté používání na herním trhu přineslo mnoho vln kritiky a nejednu kontroverzní situaci, kdy byli vývojáři nařčeni z implementace skrytých hazardních mechanik do her pro nezletilé. Praktická část práce rozebírá chování loot boxů ve hrách, popisuje společné rysy a odlišnosti a hledá nejpravděpodobnější způsob výkladu záměrů a významu sdělení, které se vývojáři snaží předat. Zkoumané tituly byly vybrány na základě aktivních hráčů, žánru a ceny. Probírá jednotlivé aspekty loot boxů v kontextu her, ve kterých se nachází, a na základě informací z teoretické části práce řeší jejich znaky a signály.The thesis deals with a visual and sound interpretation of a loot boxes opening process in selected video games from the semiotic point of view. The theoretical part deals with history of additional monetisation on the games market, a loot box concept and semiotics as a science. Due to raising costs of games designs together with big companies investors' expectations, the games publishing houses try to obtain further incomes. Therefore, additional monetisation in a form of in-game shops is a growing trend and it is often accompanied by loot boxes. They represent a form of gamification of virtual assets purchase through a random chance to obtain assets both with lower and higher prices than the original deposit. Frequent use of these on the games market brought many waves of criticism and not once a controversial situation in which the designers were accused of hidden gambling mechanics implementations in games for teenagers. The practical part analyses loot boxes behaviour in games, describes common features and differences and looks for the most probable way of objectives and meanings of notifications explanations interpretation which the designers attempt to relay. The surveyed titles were selected on the basis of active players, genre and price. It goes through individual aspects of loot boxes...
Klíčová slova:
hazard; loot boxy; mikrotransakce; monetizace; nákupy ve hře; sémiotika; Video hry; virtuální předměty; vizuální a zvuková reprezentace; gambling; in-game purchases; loot boxes; microtransactions; monetisation; semiotics; Video games; virtual assets; visual and sound representation