Název:
Význam motivace u žáků s mentálním postižením
Překlad názvu:
The importance of motivation in mentally disabled students
Autoři:
Nesvadbová, Tereza ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se v teoretické části zabývá vymezením klasifikace mentálního postižení, vzděláváním žáků s mentálním postižením a motivací v edukaci u žáků s mentálním postižením. Praktická část zkoumá pomocí polostrukturovaného rozhovoru, pozorování a dotazníku význam motivace u žáků s mentálním postižením, jsou-li rozdíly mezi žáky, kteří jsou motivováni a kteří nejsou. Jaké motivační prvky jsou funkční a nefunkční a zda žáci s mentálním postižením mají potřebu dosáhnout úspěchu a vyhnout se neúspěchu. Klíčová slova: Motivace, porucha autistického spektra, výchova a vzdělávání, výkonová motivace, žáci s mentálním postižením.The theoretical part of the thesis deals with definition of classification of mental disabilities, education of pupils with mental disabilities and motivation for education for pupils with mental disabilities. The practical part examines, through semi-structured interview, observation and questionnaire, importance of motivation of pupils with mental disabilities, if there are differences between motivated and not motivated pupils. Which motivational elements are functional and whether pupils with mental disabilities have a need to achieve success and avoid failure. Keywords: Autism spectrum disorder, education, motivation, performance motivation, pupils with mental disabilities.
Klíčová slova:
Motivace; porucha autistického spektra; výchova a vzdělávání; výkonová motivace; žáci s mentálním postižením; Autism spectrum disorder; education; motivation; performance motivation; pupils with mental disabilities