Název:
Autoregulace učení a osobní pohoda vysokoškolských studentů v době pandemie covidu-19
Překlad názvu:
Self-regulated Learning and Well-being of University Students During the Covid-19 Pandemic
Autoři:
Stránská, Šárka ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá souvislostmi mezi autoregulací učení a osobní pohodou vysokoškolských studentů. Cílem práce je analyzovat stav autoregulace učení a osobní pohody studentů vysokých škol v době pandemie. Teoretická východiska práce jsou věnována výsledkům výzkumů zaměřených na autoregulaci učení a duševní zdraví vysokoškoláků v době pandemie a představení významných konceptů v teorii osobní pohody a autoregulovaného učení. Následně je identifikován vztah mezi autoregulací učení a osobní pohodou vysokoškolských studentů. Součástí práce je empirické šetření, jehož cílem je identifikovat rozdíly v autoregulaci učení a osobní pohodě mezi studenty lékařských fakult, kteří pomáhali ve zdravotnických zařízeních a těmi, kteří nepomáhali a mezi studenty přírodovědecké fakulty. Byl zjištěn vzájemný vztah mezi autoregulací učení a osobní pohodou a negativní korelace autoregulace s depresí. Rovněž nebyly potvrzeny signifikantní rozdíly v autoregulaci učení ani osobní pohodě mezi studenty v závislosti na fakultě a pohlaví. Klíčová slova: autoregulace učení, distanční vzdělávání, osobní pohoda, covid-19, studenti, vysokoškolské vzdělávání, pandemieThe bachelor thesis deals with the relationship between self-regulated learning and well-being of university students. The aim of this thesis is to analyse the condition of self-regulated learning and well-being of university students in times of Covid-19 pandemic. The theoretical basis is dedicated to results of research devoted to self-regulated learning and well-being in times of pandemic and main theoretical concepts of well-being and self-regulated learning are presented. Subsequently, the relationship between self-regulated learning and well-being of university students is identified. Thesis also includes empirical research, which aims to identify differences in self-regulated learning and well-being between students of faculty of medicine, who helped in health care establishments and those who didn't and between students of faculty of science. The mutual relationship between self-regulated learning and well-being and negative correlation between self-regulation and depression was found. Furthermore, significant differences in self-regulated learning and well-being between students in dependence on faculty or gender were not found. Key words: self-regulated learning, distance learning, well-being, Covid-19, students, higher education, pandemic
Klíčová slova:
autoregulace učení|distanční vzdělávání|osobní pohoda|covid-19|studenti|vysokoškolské vzdělávání|pandemie; self-regulated learning|distance learning|well-being|Covid-19|students|higher education|pandemic