Název:
Případová studie rozvoje inkluzivního vzdělávání ve vybrané základní škole ve Středočeském kraji
Překlad názvu:
A case study of inclusive education development in a selected elementary school in Central Bohemian region
Autoři:
Dudová, Daniela ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřená na společné vzdělávání na vybrané běžné základní škole ve Středočeském kraji, věnuje se tématu inkluze a stávajícímu systému podpory. V teoretické části se diplomová práce věnuje pojmu inkluzivního vzdělávání a popisuje jeho vývoj, také se věnuje legislativním dokumentům s tímto tématem spjatým. V praktické části je představena vybraná základní škola a je popsáno, jak škola zajišťuje společné vzdělávání. Cílem diplomové práce je popsat historii a současný stav inkluzivního vzdělávání v dané škole a navrhnout možnosti rozvoje školy v oblasti podpory společného vzdělávání. Praktická část je realizována pomocí rozborů dokumentů (ŠVP, výroční zprávy, zprávy ČŠI) a rozhovorů. V rozhovorech bylo dotazováno osm pedagogů z 1. i 2. stupně ZŠ, výchovný poradce, školní psycholog a metodik prevence. Na základě rozhovorů byl vytvořen dotazník pro všechny členy pedagogického sboru, který je rovněž vyhodnocen. KLÍČOVÁ SLOVA Případová studie, inkluzivní vzdělávání, stávající systém podporyThe diploma thesis is focused on inclusive education in selected elementary school in Central Bohemian region, it`s dedicated to theme of inclusion and existing support system. In theoretical part of the diploma thesis is devoted to inclusive education and describes its progression, also it`s dedicated to legislative documents related to this theme. In practical part, selected elementary school is introduced and securing of inclusive eduacation is described. The aim of diploma thesis is to describe the history and current status of inclusive education in selected school. The aim is also to suggest opportunities for school development in inclusive education. Practical part is realized by document analysis and interviews. In interviews were asked eight teachers from first and second grade, educational consultant, school psychologist and prevention methodologist were asked in interviews. Interviews based questionnare was created for all members of teaching staff, which was also evaluated. KEYWORDS Case study, inclusive education, existing support system
Klíčová slova:
inkluzivní vzdělávání; Případová studie; stávající systém podpory; Case study; existing support system; inclusive education