Název:
Sebeprezentace Sovětského svazu na Mezinárodních výstavách v Paříží v letech 1925 a 1937
Překlad názvu:
Self-presentation of the Soviet Union at the 1925 and 1937 Paris International Exhibitions
Autoři:
Spiridonova, Ekaterina ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá sovětskými pavilony na světových výstavách v Paříži v letech 1925 (Mezinárodní výstava dekorativního a průmyslového moderního umění) a 1937 (Mezinárodní výstavě umění a techniky v moderním životě). Práce analyzuje oba zmiňované pavilony a snaží se porozumět tomu, jak SSSR systematicky používal tyto výstavy v rámci své kulturní diplomacie, jinak řečeno pro svou sebeprezentaci a propagaci myšlenek socialismu na Západě. Klíčová slova Sovětský svaz, propaganda, Konstantin Melnikov, Mezinárodní výstava dekorativního a průmyslového moderního umění, 1925, konstruktivismus, Mezinárodní výstava umění a techniky v moderním životě, 1937, Paříž, Boris Iofan, Věra Muchina, Dělník a kolchoznice, socialistický realismus.The bachelor thesis deals with the Soviet pavilions at the International exhibitions that took place in Paris in 1925 and 1937. It analyses the two expositions and it shows the way how the Soviet regime had attempted systematically to shape international opinion on itself across Western Europe by means of cultural (soft) diplomacy. Keywords Soviet Union, propaganda, Konstantin Melnikov, The International Exhibition of Modern Decorative and Industrial Arts, 1925, Constructivism, International Exposition of Art and Technology in Modern Life, 1937, Paříž, Boris Iofan, Vera Mukhina, Worker and Kolkhoz Woman, Socialist Realism.
Klíčová slova:
1925; 1937; Boris Iofan; Dělník a kolchoznice; Konstantin Melnikov; konstruktivismus; Mezinárodní výstava dekorativního a průmyslového moderního umění; Mezinárodní výstavě umění a techniky v moderním životě; Paříž; propaganda; socialistický realismus; Sovětský svaz; Věra Muchina; 1925; 1937; Boris Iofan; Constructivism; International Exposition of Art and Technology in Modern Life; Konstantin Melnikov; Paříž; propaganda; Socialist Realism; Soviet Union; The International Exhibition of Modern Decorative and Industrial Arts; Vera Mukhina; Worker and Kolkhoz Woman