Original title:
Sebeprezentace Sovětského svazu na Mezinárodních výstavách v Paříží v letech 1925 a 1937
Translated title:
Self-presentation of the Soviet Union at the 1925 and 1937 Paris International Exhibitions
Authors:
Spiridonova, Ekaterina ; Pech, Milan (advisor) ; Czumalo, Vladimír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá sovětskými pavilony na světových výstavách v Paříži v letech 1925 (Mezinárodní výstava dekorativního a průmyslového moderního umění) a 1937 (Mezinárodní výstavě umění a techniky v moderním životě). Práce analyzuje oba zmiňované pavilony a snaží se porozumět tomu, jak SSSR systematicky používal tyto výstavy v rámci své kulturní diplomacie, jinak řečeno pro svou sebeprezentaci a propagaci myšlenek socialismu na Západě. Klíčová slova Sovětský svaz, propaganda, Konstantin Melnikov, Mezinárodní výstava dekorativního a průmyslového moderního umění, 1925, konstruktivismus, Mezinárodní výstava umění a techniky v moderním životě, 1937, Paříž, Boris Iofan, Věra Muchina, Dělník a kolchoznice, socialistický realismus.The bachelor thesis deals with the Soviet pavilions at the International exhibitions that took place in Paris in 1925 and 1937. It analyses the two expositions and it shows the way how the Soviet regime had attempted systematically to shape international opinion on itself across Western Europe by means of cultural (soft) diplomacy. Keywords Soviet Union, propaganda, Konstantin Melnikov, The International Exhibition of Modern Decorative and Industrial Arts, 1925, Constructivism, International Exposition of Art and Technology in Modern Life, 1937, Paříž, Boris Iofan, Vera Mukhina, Worker and Kolkhoz Woman, Socialist Realism.
Keywords:
1925; 1937; Boris Iofan; Constructivism; International Exposition of Art and Technology in Modern Life; Konstantin Melnikov; Paříž; propaganda; Socialist Realism; Soviet Union; The International Exhibition of Modern Decorative and Industrial Arts; Vera Mukhina; Worker and Kolkhoz Woman; 1925; 1937; Boris Iofan; Dělník a kolchoznice; Konstantin Melnikov; konstruktivismus; Mezinárodní výstava dekorativního a průmyslového moderního umění; Mezinárodní výstavě umění a techniky v moderním životě; Paříž; propaganda; socialistický realismus; Sovětský svaz; Věra Muchina
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/128194