Název:
Vnímání patriotismu v reklamě na potraviny u Čechů a Francouzů
Překlad názvu:
Perception of patriotism in food advertising among Czechs and French people
Autoři:
Zadražil, Ondřej ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem Vnímání patriotismu v reklamě na potraviny u Čechů a Francouzů se zabývá významem patriotismu v marketingové komunikaci. Hlavním cílem práce je prozkoumat, jak důležitá je pro Čechy a Francouze role patriotismu při výběru potravin, a zjistit, jaký vliv má patriotismus na jejich nákupní chování. Práce se skládá ze tří částí - teoretické, metodologické a praktické. Teoretická část se věnuje problematice národní kultury a patriotismu. Následně je představena charakteristika české a francouzské kultury a způsob, jakým lze kulturní rozdíly využít v reklamě. Ve třetí kapitole teoretická část popisuje specifika reklamy na potraviny, což demonstruje i na příkladech vybraných reklamních letáků. Na závěr teoretická část uvádí problematiku zapojení patriotismu v reklamě s důrazem na jeho využití v době globalizace. Na metodologickou část, ve které je představen design výzkumu, navazuje samotná praktická část, která přibližuje průběh a vyhodnocení kvantitativního dotazníkového experimentu. Ten si klade za cíl odhalit, jaký vliv má zapojení patriotických motivů v reklamním letáku na nákupní preference respondentů. Výsledky experimentu ukazují na to, že efekt patriotismu má pozitivní vliv na nákupní preference jak českých, tak i francouzských zákazníků.The bachelor's thesis entitled Perception of patriotism in food advertising among Czechs and French people deals with the importance of patriotism in marketing communication. The main goal of this work is to examine how important the role of patriotism in the choice of food is for Czechs and French people, and to find out what influence patriotism has on their shopping behavior. The work consists of three parts - theoretical, methodological, and practical. The theoretical part deals with the issue of national culture and patriotism. Subsequently, the characteristics of Czech and French culture and how cultural differences can be used in advertising are presented. In the third chapter, the theoretical part describes the specifics of food advertising, which demonstrates the examples of selected advertising leaflets. Finally, the theoretical part presents the issue of the involvement of patriotism in advertising with emphasis on its use in the age of globalization. The methodological part, in which the research design is presented, is followed by the practical part itself, which describes the course and evaluation of the quantitative questionnaire experiment. It aims to reveal the effect of the involvement of patriotic motives in the advertising leaflet on respondents' shopping preferences. The...
Klíčová slova:
Francie; marketingová komunikace; patriotismus; patriotismus v reklamě; reklama; reklama na potraviny; Česká republika; advertising; Czech Republic; food advertising; France; marketing communication; patriotism; patriotism in advertising