Název:
Odraz komunikace MŠMT na oficiálních sociálních sítích
Překlad názvu:
The reflection of communication of the Ministry of education youth and sports on social media
Autoři:
Rýdlová, Karolína ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Odraz komunikace MŠMT na oficiálních sociálních sítích" pojednává o využívání sociálních sítí pro komunikaci vládních institucí s veřejností. První část práce uplatnění na sociálních sítích. Na základě vymezení funkce institucionální komunikace a vytyčení klíčových vlastností sociálních médií jsou identifikovány základní cíle institucionální ží především k utvoření obrazu o dosavadním využívání sociálních sítí vládními institucemi v ČR a přiblížení činnosti a působnosti Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Teoretické poznatky jsou následně využity při analýze komunikace MŠMT na sociá Twitter a Instagram. Cílem výzkumu je vyhodnotit, jak ministerstvo naplňuje cíle institucionální komunikace na sociálních sítích (vytyčené v teoretické části práce) a využívá jejich komunikačního potenciálu. V l zároveň realizován rozhovor Klárou Dobiášovou z odboru vnějších vtahů a komunikace MŠMT, který umožňuje konfrontaci závěrů vzešlých z komunikační analýzy se zkušenostmi získanými správouThe bachelor's thesis "The reflection of communication of the Ministry of education youth and sports on social media" is focused on the use of social websites in case of the agencies of general government's communication with public. The first part of this thesis is mapping theoretic findings, definitions and functions of an institutional and governmental communication and its use on social websites. Based on a delimitation of the function of an institutional communication and a setting of key characters of social media there are the basic goals of the institutional communication on social websites identified. The following chapters should provide a picture about how the social websites have been used by the agencies of general government in the Czech Republic till now, the activity of the Ministry of Education is included, as well. The theoretical findings are consequently used in terms of the analysis of the Ministry of Education's communication on social websites Facebook, Twitter, and Instagram. The main aim of this research is to evaluate the quality of the meeting targets of the institutional communication on the social websites and an exploitation of their potential from the Ministry of Education's side (these targets are specified in the theoretical part of the thesis). Within this research...
Klíčová slova:
Facebook; Instagram; Institucionální komunikace; Ministerstvo školství; sociální média; Twitter; vládní instituce; vládní komunikace; Česká republika; Czech Republic; Facebook; government communication; government institution; Instagram; Institutional communication; Ministry of Education; social media; Twitter