Název:
Traumatické zážitky dětí v kontextu České republiky
Překlad názvu:
Traumatic experiences of children in the context of the Czech republic
Autoři:
Drápela, Radek ; Kubíčková, Anna (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem práce jsou traumatické zážitky dětí v kontextu České republiky. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Cílem teoretické části je seznámení s vlivem na chování a vzdělávání po prožití traumatických zážitků, popisuje typické formy a projevy, které se do negativních zážitků v dětství řadí jako je psychické, fyzické týrání, sexuální zneužívání, zanedbávání, ale také zneužívání návykových látek členem v domácnosti nebo sebevražda rodinného příslušníka. Teoretická část také upozorňuje na možný dopad na dítě po prožití traumatických zážitků, a to v oblastech vzdělávání nebo chování. Práce klade na význam prevenci tohoto sociálního problému a uvádí legislativní podporu, krizové linky, centra a podporu v oblasti školství. Praktická část, je zaměřena na vyhodnocení anonymních dotazníků. Cílem této práce bylo zjistit informovanost a osobní zkušenost pedagogů s násilím, fyzickým, psychickým týráním, zanedbáváním a sexuálním zneužíváním u svých žáků. Také byla zjištěna míra prevence na školách. Z výsledků výzkumu bylo zjištěno, jak častý je tento sociálně patologický jev, zda pedagogové vědí, jak postupovat v těchto případech a jaký by byl jejich osobní přístup. KLÍČOVÁ SLOVA Traumatické zážitky v dětství, trauma, týrání, zneužívání, zanedbávání, výkon trestu, sebevražda, návykové látkyThe topic of the work is the traumatic experiences of children in the context of the Czech Republic. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The aim of the theoretical part is to get acquainted with the influence on behavior and education after experiencing traumatic experiences, describes the typical forms and manifestations that belong to the negative experiences in childhood as is mental, physical abuse, sexual abuse, neglect, but also substance abuse by a household member or suicide of a family member. The theoretical part also draws attention to the possible impact on the child after experiencing traumatic experiences, in the areas of education or behavior. The work emphasizes the importance of prevention of this social problem and presents legislative support, crisis lines, centers and support in the field of education. The practical part is focused on the evaluation of anonymous questionnaires. The aim of this work was to find out the awareness and personal experience of teachers with violence, physical, mental abuse, neglect, sexual abuse in their students. A degree of prevention was also found in schools. The results of the research revealed how common this socially pathological phenomenon is in schools, whether educators know how to proceed in these cases and what...
Klíčová slova:
návykové látky; sebevražda; trauma; Traumatické zážitky v dětství; týrání; výkon trestu; zanedbávání; zneužívání; abuse; addictive substances; imprisonment; neglect; suicide; trauma; Traumatic childhood experiences