Název:
Role asistenta pedagoga v hodinách českého jazyka na základní škole
Překlad názvu:
Role of a teacher's assistant in Czech language lessons at primary school
Autoři:
Netolická, Diana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá výukou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol hlavního vzdělávacího proudu v hodinách českého jazyka. Výzkumná část je zaměřena na zkušenosti pedagogů a asistentů pedagoga z hodin českého jazyka. Cílem bakalářské práce je pomocí zjištěných informací zjistit, co role asistenta pedagoga v hodinách českého jazyka obnáší a jak funguje spolupráce učitele a asistenta v těchto hodinách. Práce se dále zaměřuje na to, co asistentům pedagoga v hodinách českého jazyka chybí a co by naopak ze své práce vyřadili. Ve výzkumné části jsou popsány výsledky kvalitativního výzkumu, který je proveden metodou strukturovaných rozhovorů s asistenty pedagoga a pedagogy. Předpokládaný počet respondentů je osm učitelů a osm asistentů pedagoga.The bachelor's thesis deals with the teaching of pupils with special educational needs at the second stage of mainstream primary schools during Czech language lessons. The research part is focused on the experience of teachers and teaching assistants from Czech language lessons. The aim of the bachelor's thesis is to use the information to find out what the role of a teacher's assistant in Czech language lessons entails and how the cooperation between teacher and assistant in these lessons works. The work also focuses on what teaching assistants lack in Czech language lessons and what they would exclude from their work. The research part describes the results of qualitative research, which is carried out by the method of structured interviews with teaching assistants and educators. The expected number of respondents is eight teachers and eight teaching assistants.
Klíčová slova:
Asistent pedagoga; inkluzivní vzdělávání; legislativní ukotvení; metodika českého jazyka; nepřímá pedagogická činnost; pedagog; přímá pedagogická činnost; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; Czech language methodology; direct pedagogical activity; inclusive education; indirect pedagogical activity; legislative anchoring; pedagogue; pupil with special educational needs; Teacher's assistant