Název:
Problematika inkluze v praxi na vybrané střední odborné škole a základní škole v okrese Mělník
Překlad názvu:
The issue of inclusion in practice at a selected secondary vocational school and elementary school in the district of Mělník
Autoři:
Marková, Vladimíra ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce, Problematika inkluze v praxi na vybrané střední odborné škole a základní škole v okrese Mělník, se zabývá problematikou inkluze na základním a středním stupni vzdělávání u žákyně se speciálními vzdělávacími potřebami. Umožňuje přiblížení problematiky inkluze v praxi z pohledu klíčových pedagogických pracovníků podílejících se na edukaci inkludované žákyně. Pro seznámení se s průběhem vzdělávání žákyně se speciálními vzdělávacími potřebami, byla vypracována případová studie. Přiblížení role asistenta pedagoga při vzdělávání. Porovnání průběhu inkluze v přístupu a možnostech edukace dané žákyně na základní škole a středním odborném učilišti. Problematika žákyně při plnění odborného výcviku na pracovišti. V práci byly použity metody strukturovaného rozhovoru s klíčovými pedagogickými pracovníky s následným shrnutím a interpretací výsledků výzkumu. Cílem práce je popsat a zmapovat problematiku inkluze v praxi, definovat společné rysy a rozdílnosti v přístupu a možnostech inkluze. V závěru práce jsou položeny otázky a náměty k zamyšlení ze stran samotných vyučujících. KLÍČOVÁ SLOVA Asistent pedagoga, edukace, inkluze, odborný výcvik, podpůrná opatření, případová studie, speciální vzdělávací potřeby, střední odborné učiliště, učitel, základní školaThis diploma thesis The issue of inclusion in practice at a selected secondary vocational school and primary school in the district of Mělník deals issues of inclusion in elementary, lower secondary and vocational education of a student with specific educational needs. It allows zooming in the issue of the inclusion in practise especially from the point of the key pedagogical staff being involved in education of an included student. For a presentation of the development of her education a case study has been set. Defining a role of a teacher's assistant during the process of education. Comparing the running of inclusion of a student during lower secondary with vocational education. Issues of a student during practical training at the work place. Methods of a structured interview with key pedagogical staff were used in this theses with afterwards summary and interpretation of the results. The aim of this thesis is to conduct a survey of the issue of inclusion in practise, define same features and differences in the approach and in possibilities of an inclusion. At the end of thesis there are some questions and proposals for reflection on the matter from the side of the participating pedagogical staff asked. KEYWORDS A teacher's assistant, process of education, inclusion, practical training,...
Klíčová slova:
asistent pedagoga; edukační metody; Inkluze; kazuistika; praxe; student; střední odborná škola; základní škola; žák; Case Report; Educational Methods; Inclusion; methods; practice; Practice; Primary Schoolspecial pedagogy; Pupil; Secondary School; Student; teaching assistant