Original title:
Návrh marketingové strategie vybraného českého podniku s expanzí na zahraniční trh
Translated title:
Proposal of Marketing Strategy for the Selected Czech Company Planning to Expand into a Foreign Market
Authors:
Veselá, Markéta ; Veselá, Jitka (referee) ; Milichovský, František (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku vstupu vybraného českého podniku na zahraniční trh. Tento podnik sídlí ve Znojmě a jeho hlavním předmětem podnikání je pronájem svatebních šatů. Práce je rozdělena na tři hlavní části. První část tvoří teoretický rámec, který se skládá ze základních pojmů řešené problematiky. Následně navazuje analytická část, kterou tvoří charakteristika společnosti a analýza vnějšího a vnitřního prostředí. Poslední část navazující na části předchozí se skládá z vlastních návrhů tvořené pro vstup vybraného českého podniku na zahraniční trh.
This diploma thesis is focused on the issue of entry of a selected Czech company into the foreign market. This company is based in Znojmo and its main business is the rental of wedding dresses. The work is divided into three main parts. The first part forms a theoretical framework, which consists of basic concepts of the problem. This is followed by an analytical part, which consists of the characteristics of the company and an analysis of the external and internal environment. The last part, following the previous part, consists of own proposals created for the entry of a selected Czech company into the foreign market.
Keywords:
expansion; international trade; marketing; marketing mix; marketing strategy; Slovak Republic; wedding dresses.; expanze; marketing; marketingová strategie; marketingový mix; mezinárodní obchod; Slovenska republika; svatební šaty.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/197719