Original title:
Marketingová strategie vybrané mezinárodní společnosti
Translated title:
Marketing Strategy of the Selected International Company
Authors:
Sklenářová, Petra ; Mráček, Pavel (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií mezinárodní společnosti. V teoretické části je uvedena charakteristika marketingu a jednotlivých vybraných analýz. Praktická část analyzuje mezinárodní společnost WABCO Holding Inc. a obsahuje analýzy makroprostředí a mikroprostředí a průzkum. Na závěr jsou představeny návrhy sestavené pomocí zjištěných dat z analýz a průzkumu, které představují opatření na zlepšení marketingové strategie společnosti.
The diploma thesis deals with the marketing strategy of an international company. The theoretical part presents the characteristics of marketing and selected analyzes. The practical part analyzes the international company WABCO Holding Inc. and includes macro-environment and micro-environment analyzes and research. Finally, proposals compiled using the data obtained from analyzes and research are presented, representing measures to improve the company's marketing strategy.
Keywords:
International company; marketing communication; marketing strategy; satisfaction research; SWOT analysis; marketingová komunikace; marketingová strategie; Mezinárodní společnost; průzkum spokojenosti; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/197698