Název:
Z influencera novinářem - nová forma deprofesionalizace žurnalistiky?
Překlad názvu:
From an influencer to a journalist - a new form of a deprofessionalization of journalism?
Autoři:
Dytrychová, Alžběta ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Z influencera novinářem - nová forma deprofesionalizace žurnalistiky? si klade za cíl seznámit čtenáře z novodobým trendem, kdy se influenceři, tedy lidé vystupující primárně na sociálních sítích, stávají novináři, kteří vytvářejí mediální výstupy. V teoretické části jsou vysvětleny základní termíny jako influencer, sociální média či samotný pojem deprofesionalizace žurnalistiky. Následuje metodická část, ve které autorka diplomové práce zvolila kvalitativní metodu výzkumu, konkrétně hloubkové rozhovory s českými influencery, kteří pracují pro médium. Vedle představení výzkumné metody a výzkumného souboru je v této části čtenář seznámen také s výzkumnými otázkami, ze kterých byly sestaveny otázky tázací. Poslední část diplomové práce je věnována samotnému výzkumu. V úvodní kapitole dochází k utřídění pojmů a jejich kategorizaci, která autorce následně posloužila k sestavení kapitol Influencer, Vzdělání a praxe, Zaměstnanecký poměr, Teoretická příprava, Práce v médiu a Sociální média. Do jednotlivých kapitol byly promítnuty citace z hloubkových rozhovorů, které sloužily jako svědectví influencerů, kteří pracovali nebo pracují pro médium. Díky otevřeným odpovědím bylo možné dojít k závěru, že deprofesionalizace žurnalistiky je mylně spojována s influencery, avšak hlavní podíl viny patří...The diploma thesis From an influencer to a journalist - a new form of a deprofessionalization of journalism? aims to acquaint readers with a modern trend, where influencers, people operating primarily on social media, become journalists, who create media performances. In the theoretical part, conceptions such as an influencer, social media or even the concept of a deprofessionalization of journalism are established. In the methodical part, the author chose a qualitative research method, specifically throughout interviews with influencers already participating in the media. In addition to the research method and research set, the reader is also acquainted with research questions, which were formed into interrogative questions. The last part of the thesis is dedicated to the research itself. In the opening chapter, the concepts are ordered and categorized, which was later used by the author to assemble chapters Influencer, Education and practice, Employment relationship, Theoretical preparation, Working in the media and Social media. To each chapter citations from thorough interviews were implemented, which contributed as confirmation from influencers, who works or worked for the media. Thanks to open questions the closure could be made, that deprofessionalization of journalism is incorrectly linked with...
Klíčová slova:
Influencer; novinář; profesionalizace; redakční rutiny; sociální média; sociální sítě; Influencer; journalist; professionalization; routines; social media; social network