Název:
Inkluzivní vzdělávání žáka s kochleárním implantátem
Překlad názvu:
Inclusive education of a pupil with a cochlear implant
Autoři:
Závěrková, Jiřina ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na inkluzivní vzdělávání žáků se sluchovým postižením. V teoretické části se zabývá problematikou sluchového postižení, kochleárním implantátem a vzdělávacím procesem žáka se sluchovým postižením. Seznamuje nás s diagnostikou a klasifikací sluchových vad. Dále informuje o výhodách a nevýhodách kochleárního implantátu a možnostech komunikace osob se sluchovým postižením. Součástí je také seznámení s pojmem inkluzivní vzdělávání. V empirické části se práce věnuje studii žáka s kochleárním implantátem zařazeného do běžné základní školy. Ta byla vypracována na základě studia dokumentace, rozhovorů a zúčastněného pozorování. Cílem práce je tedy zjistit, jak inkluzivní vzdělávání probíhá a jak k němu přistupují pedagogičtí pracovníci a rodiče žáka.The bachelor thesis is focused on the inclusive education of pupils with hearing impairment. In the theoretical parts there is a problem with hearing impairment, cochlear implantation and the educational process of a pupil with a cochlear implant. It acquaints us with diagnostics and classification of hearing impairment. Other advantages about the advantages and disadvantages of the cochlear implant and the possibility of communication of people with hearing impairment. It also includes an introduction to the concept of inclusion. In the practical part, the work is believed to be a pupil with a cochlear implant included in a regular primary school. It was processed on the basis of interviews and participatory observation. Look for what you want, whether you have ink ribbon and how it is taught by educators and the student's parents.
Klíčová slova:
asistent pedagoga; inkluze; kochleární implantát; komunikace; Sluchové postižení; cochlear implant; communication; Hearing impairment; inclusion; teaching assistant