Original title:
Komunikační kanály a marketingové strategie pořadu Herbář (s důrazem na sociální sítě)
Translated title:
Communication Channels and Marketing Strategies of the Herbář Tv Serie (With Emphasis on Social Networks)
Authors:
Camrdová, Šárka ; Holanová, Radka (advisor) ; Janovec, Ladislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá komunikačními kanály a marketingovými strategiemi televizního pořadu Herbář. Cílem teoretické části je uvést čtenáře do dané problematiky, proto je zde obsažena charakteristika a kategorizace vybraného pořadu a definice jeho pozice mezi ostatními kulinářskými pořady. Dále je tu shrnuta základní teorie týkající se internetové komunikace, sociálních sítí a marketingu. V metodologické části jsou uvedeny výzkumné otázky, cíle a metody výzkumu. Jsou zde vysvětleny výzkumné proměnné. Praktická část zahrnuje samotný výzkum. Jeho cílem je za pomoci deskriptivní analýzy, kvantitativní obsahové analýzy a kvalitativní analyticko-srovnávací metody zmapovat komunikační kanály Herbáře, popsat, kterými způsoby a jakým jazykem pořad se svými sledujícími komunikuje a jaký typ obsahu jim nabízí (v rovině textové, grafické a multimediální). Práce též shrnuje, které marketingové trendy lze v případě Herbáře vysledovat. Zvláštní důraz je při analýze kladen na sociální sítě pořadu. Zjištěné poznatky jsou doloženy konkrétními příklady. KLÍČOVÁ SLOVA elektronická komunikace, média, sociální sítě, Herbář, jazykové prostředky, reklama, gastronomieThe diploma thesis focuses on communication and marketing strategies of the Herbář TV show. The main aim of the theoretical part is to introduce the topic therefore it contains the characteristics and categorization of the show and its position among other culinary programs. It also summarizes the basic theory of internet communication, social networks and marketing. The methodological part presents research questions, goals and research methods. Research variables are explained here. The practical part includes the research itself. It aims to map the communication channels of Herbář with the help of descriptive analysis, quantitative content analysis and qualitative analytical-comparative methods. It also aims to describe in which ways and in what language the show communicates with its audience and what type of content it offers. The work summarizes which marketing trends can be traced in the case of the show with a special focus on social media. All the findings are supported by specific examples. KEYWORDS electronic communication, media, social networks, Herbář TV show, language resources, advertising, gastronomy
Keywords:
advertising; electronic communication; gastronomy; Herbář TV show; language resources; media; social networks; elektronická komunikace; gastronomie; Herbář; jazykové prostředky; média; reklama; sociální sítě
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/120859