Název:
Návrh konceptu separátoru kapaliny pro systém vodního vstřikování u zážehového motoru
Překlad názvu:
Design of the condensation separator unit for water injection system for spark ignition engine
Autoři:
Burjeta, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [eng][cze]
Tato práce je zaměřena na systém vodního vstřikování a způsoby zajištění dostatečného množství potřebné kapaliny pro správný chod tohoto systému. Jedním zajímavým a nezávislým řešením je využití odpadních produktů motoru, a to vodní páry produkované spalováním paliva. Pro zajištění kondenzace je nutné zchlazení výfukových plynů pod rosný bod páry, což lze zajistit opatřením výfukového potrubí chladiči. Vzniklý kondenzát je pak potřeba efektivně oddělit od proudu plynů a zachytit. Návrh takovéhoto systému vychází z reálně naměřených dat a jeho následným ověřením pomocí CFD simulace.
This work is focused on water injection system and different ways how to ensure sufficient amount of liquid for correct system operation. One of interesting and independent solutions is usage of engine waste products, to be specifically water vapour produced from fuel combustion. To guarantee water vapour condensation, it is necessary to cool down exhaust gas below water vapour dew point, which can be fulfilled by adding heat exchangers to exhaust piping. Formed condensate must be effectively separated from the flow and captured. Proposed recuperation system comes out from real measured data and its following optimization with CFD analysis.
Klíčová slova:
dew point; droplets separation.; engine internal cooling; exhaust gas cooling; exhaust water vapour condensation; Water injection; chlazení výfukových spalin; kondenzace vodní páry výfukových plynů; rosný bod; separace kapek.; vnitřní chlazení motoru; Vodní vstřikování
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/192821