Original title:
Spokojenost zákazníků
Translated title:
Customer Satisfaction
Authors:
Vymětalová, Simona ; Chalupský, Vladimír (referee) ; Schüller, David (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu spokojenosti zákazníků ve vybrané společnosti. Na základě dílčích analýz a vlastního průzkumu jsou stanovena opatření vedoucí ke zvýšení úrovně spokojenosti zákazníků. V první části práce jsou vymezena teoretická východiska. Dále je v analytické části společnost zkoumána v rámci vnitřního prostředí a mikro a makro okolí. Prostřednictvím dotazníkového šetření je analyzován současný stav spokojenosti zákazníků. V poslední části jsou stanoveny konkrétní návrhy na zvýšení úrovně spokojenosti zákazníků.
The main intention of the diploma thesis is to analyze customers satisfaction in chosen company. Based on results of sectorial analyses are devise measures to improve the current situation. First part of the thesis desribes theoretical background. Evaluation of the company’s current state is done through the analysis of internal environment and macro and micro environment analysis. The current state of customer satisfaction level is also studied using a questionnaire. The final part includes specific suggestions for improvement of customer satisfaction.
Keywords:
client satisfaction; consumer behaviour; customer; marketing environment analysis; Marketing survey; analýza marketingového prostředí; chování spotřebitele; Marketingový výzkum; spokojenost zákazníků; zákazník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/192048